• jag89

Ägglossningstest - svagt streck

Jag har köpt ägglossningstest från testlagret.se. Kontrollstercket syntes och den andra linjen syntes svagt. Vad betyder det? Betyder det att jag snart kommer få ägglossning eller betyder det att det är långt kvar?

Värt att ha sex?

• Svar på tråden Ägglossningstest - svagt streck
  • TAN

undrar jag med!! fått ett väl synligt andrastreck två dagar i rad nu men aldrig lika starkt eller starkare än kontrollstrecket...idag var teststrecket ännu svagare.... blir knäppp på dessa testen... det kan nog vara antingen eller för din del... antngen att den är påväg elller att den är över precis... men som sagt... mina streck var svaga trots att det förmodligen var då min ÄL va....

• Ingster

Det är nog olika från person til person. Min testlinje syns under hela cykeln, mer eller mindre. Ibland är det t.o.m. ganska starkt utan att vara positivt eller i ens närheten av ägglossning. Men när jag väl  hade postivit var det mycket starkare än kontrollstrecket.

• jag89

Jag fick min mens den 25 april, så ägglossningen är ialla fall inte över än.

• TAN
    jag89 skrev 2011-05-02 18:39:46 följande:
    Jag fick min mens den 25 april, så ägglossningen är ialla fall inte över än.
    nej då är den säkert på G... Jag fick min mens 21 april så tror jag hade äl igår... har en menscykel på 25-26 dagar så tror ÄL brukar komma på dag 10.
  • Maximumtaste

Testlagrets äl test visar nästan alltid ett till streck oavsett vart man är i cykeln.. Det är bara när båda sträcken är lika starka som man har äl:) lycka till:)

• anna h29

Jag kan bara rekommendera att köpa en clearblue fertilitetsmonitor som mäter två hormon och dessutom lagrar din cykel. Ägglossningsstickor (förutom clearblues 7-pack som man köper på apotek) mäter bara ett hormon och jag tyckte mest de gav upphov till tvivel och funderingar av just typen "är strecket starkare eller inte" eller "kommer jag få ägglossning" eller "har jag redan haft ägglossning".

Monitorn ger klara svar och har ett bra andrahandsvärde om man inte vill behålla den.

Ex: http://www.tradera.com/Clearblue-fertilitetsmonitor-43-24-teststickor-auktion_302591_131962998

OBS! inte min auktion 

• Anderberg
    jag89 skrev 2011-05-02 18:08:21 följande:
    Jag har köpt ägglossningstest från testlagret.se. Kontrollstercket syntes och den andra linjen syntes svagt. Vad betyder det? Betyder det att jag snart kommer få ägglossning eller betyder det att det är långt kvar?

Värt att ha sex?

Svar på tråden Ägglossningstest - svagt streck