• Pudan

"klippa ut" ett porträttfoto och lägga det mot en svart bakgrund.

Har ett foto som jag skulle vilja lägga mot svart bakgrund. Har ingen aning om hur man gör så är det nån här som vill experimentera med min bild så hojta till :)

Är ett porträtt som är i svart/grått/vitt.

Ha en härligt kväll på er!

• Svar på tråden "klippa ut" ett porträttfoto och lägga det mot en svart bakgrund.
  • pluvdo

Öh vadå vill du klippa ut någon person på bilden och klistra in på svart bakgrund eller bara ta hela bilden och lägga på svart bakgrund?

• Pudan

Ser nu att det som var helt klart i mitt huvud blev väldigt luddigt när jag skrev...

Det är en närbild på en person så i stort sett hela fotot täcks av personens ansikte förutom en smalare "tarm" i vänster sida av fotot som är ljusgrå-aktig. Det jag är nyfiken på är hur det skulle se ut om man klipper bort den ljusa biten och istället får svart bakgrund. Svårt förklara här märker jag. Har du lust att titta på det och komma med smart input så maila på ulrika_ahlstrom på hotmail så skickar jag det till dig :)

• pluvdo

Hehe, ja nu är ju jag ingen expert på såntdär, men jag kan ju maila så kan du visa vad du menar...

• Pudan

Pluvdo....

Jag är så långt ifrån expert på sånt som man kan bli - maila gärna om du vill  - ganska säker på att du åtminstone är kunnigare än jag ha ha!

• Pudan

Inget mail från dig. Kolla din inbox - skrev en alternativ mailadress där :)

Svar på tråden "klippa ut" ett porträttfoto och lägga det mot en svart bakgrund.