Kasslerrecept
Kan ni ge mig några enkla vardagsrecept med kassler. Gör jämt samma som är med ananas, grädde o chilisås. Så några andra ideer tack.
Kan ni ge mig några enkla vardagsrecept med kassler. Gör jämt samma som är med ananas, grädde o chilisås. Så några andra ideer tack.
Senap istället för chili o så ris, in i ugnen med lite ost på!! Jag brukar vispa grädden lite o lägga i nån msk mjöl...
Det lät ju gott. Tack
Janssons frestelse men med kassler istället för anjovis.
Kassler i bitar, chilisås, gul, röd paprika i bitar samt creme fraiche. Serveras med pasta eller ris.
kassler i strimlor eller tärningar
krossade tomater
hackad lök
champinjoner
salt
peppar
paprikapulver
soya
oregano
creme fraiche
andra kryddor man vill ha
serveras med pasta
Detta recept är nog ganska likt det du brukar göra men jag skriver ner det ändå:
Koka ris och lägg i botten av en ugnsform. Strö över kasslerbitar och paprikasallad (inlagd paprika). Blanda ihop chilisås och minimat/grädde och strö över riven ost med god smak. Ha i ugnen ca 15 min och servera med en god sallad.
Ett annat gott recept är att göra en potatisgratäng och sedan lägga på kasslerskivor och rivost på slutet och in i ugnen igen.
Favoritar.. Gillar kassler m har inga bra recept!
Jag gjorde en gratäng med potatis kassler senap lök fryst mango grädde färsk ingefära grädde och ost på idag. Det var gott även barnen gillade det!