SNÄLLA gravida, SLUTA var så förbannat nojjiga över allting!!!
Hur kommer det sig att så många kvinnor börjar bete sig som idioter på ren svenska så fort de blir gravida??? Jag bara undrar!??
Överallt man läser här på fl så är de såååå oroliga och nojjiga och knäckta och förtvivlade osv osv osv över vad man som gravid får och inte får äta, göra osv....
HERREGUD folk- SLAPPNA AV! Ni är gravida, inte döende! Och jag lovar, om du får missfall så skulle du med största sannolikhet ha fått det oavsett om du hade lite extra hårt sex den kvällen, om du drack den 0,7%cidern, om du åt ett kex med opastöriserad ost...osv osv......
Man kan ju för fan inte gå in och läsa i olika trådar längre, man tror ju att folk är helt dumma i huvudet rent ut sagt!!
Själv är jag gravid i v 14 nu med mitt 3 barn och jag resonerar som så, att jag lever precis som vanligt med allt vad det innebär! Enda undantaget är alkohol som jag inte dricker! I övrigt äter jag ALLT jag vill inklusive sånt som man inte "skaaaaaaaa"! Jag sa exakt detta till min bm vid inskrivningen och hon konstaterade glatt att: "jaa, jag önskar att alla resonerade som du så skulle det nog födas många mer harmoniska barn här i världen som inte har sönderstressade mödrar"......
Jaa visst ÄR det så att man KAN råka få i sig listeriabakterie av just den enda lilla ostbiten så att fostret dör.....absolut! MEN risken är 1000 ggr större att du går ut på en promenad och blir påkörd av en skenande bil och dör!!
Var inte så förbannat rädda folk, ni beter er som hysteriska våp som inte kan tänka själva!!! SKÄRP ER FÖR FAN!