• Aromas

SNÄLLA gravida, SLUTA var så förbannat nojjiga över allting!!!

Hur kommer det sig att så många kvinnor börjar bete sig som idioter på ren svenska så fort de blir gravida??? Jag bara undrar!??
    Överallt man läser här på fl så är de såååå oroliga och nojjiga och knäckta och förtvivlade osv osv osv över vad man som gravid får och inte får äta, göra osv....
    HERREGUD folk- SLAPPNA AV! Ni är gravida, inte döende! Och jag lovar, om du får missfall så skulle du med största sannolikhet ha fått det oavsett om du hade lite extra hårt sex den kvällen, om du drack den 0,7%cidern, om du åt ett kex med opastöriserad ost...osv osv......
    Man kan ju för fan inte gå in och läsa i olika trådar längre, man tror ju att folk är helt dumma i huvudet rent ut sagt!!

Själv är jag gravid i v 14 nu med mitt 3 barn och jag resonerar som så, att jag lever precis som vanligt med allt vad det innebär! Enda undantaget är alkohol som jag inte dricker! I övrigt äter jag ALLT jag vill inklusive sånt som man inte "skaaaaaaaa"! Jag sa exakt detta till min bm vid inskrivningen och hon konstaterade glatt att: "jaa, jag önskar att alla resonerade som du så skulle det nog födas många mer harmoniska barn här i världen som inte har sönderstressade mödrar"......

Jaa visst ÄR det så att man KAN råka få i sig listeriabakterie av just den enda lilla ostbiten så att fostret dör.....absolut! MEN risken är 1000 ggr större att du går ut på en promenad och blir påkörd av en skenande bil och dör!!

Var inte så förbannat rädda folk, ni beter er som hysteriska våp som inte kan tänka själva!!! SKÄRP ER FÖR FAN!

• Svar på tråden SNÄLLA gravida, SLUTA var så förbannat nojjiga över allting!!!
  • Rosa socka

Haha, jag är exakt likadan. Jag var inte alls orolig under mina graviditeter, det enda jag slutade med var alkohol och snus annars levde jag som vanligt.
    (Min stackars sambo var däremot ett nervvrak med första barnet men inte med andra)

Jag blir EXAKT lika irriterad på alla som nojar sönder sig, vi ska inte ens gå in på det där med Angelsound.. Jösses!
    Nu för tiden läser jag inte såna trådar för hur positiv och peppande jag än försöker vara åt dessa mammor så hjälper det inte. Jag blir ignorerad och nojmammorna trissar upp varandra istället.

❤ Oliver april -09 , Lova december -10 ❤
  • apanssonsmamma

Skönt att du är så jävla perfekt då.
    Sköt dig själv o skit o andra o häng inte på FL om det stör dig så jävligt. 

• LisaVäntar

Mitt "onödiga" gnällande och oroande visade sig efter 7:e ultraljudet på akuten vara blödande biplacenta som gjorde att jag förlorade min son i v 22. Varje gång på akuten fick jag svaret att det inte var farligt, jag blödde från tappen osv.. men nej, jag VISSTE att det var något annat! Hade jag inte fortsatt gå dit hade det inte upptäcks, missfallet hade kommit 6 veckor tidigare och då hade det inte funnits en chans att klara det. Nu fick vi en chans, tyvärr gick det inte ändå, men hade blodet väntat med att reta hål på hinnorna en vecka hade jag haft ett levande barn nu! Så nästa graviditet kommer jag fortsätta oroa mig om det känns som om någonting är fel, "mamma vet bäst!"

• jinxy
    apanssonsmamma skrev 2011-05-02 20:48:28 följande:
    Skönt att du är så jävla perfekt då.
    Sköt dig själv o skit o andra o häng inte på FL om det stör dig så jävligt. 
    Exakt! Många blir medlemmar här för att få hjälp och stöd. Att bli gravid ändrar hela livet och om det finns en risk att skada sitt framtida barn så är det många som inte vill ta den. Jag undvek det som man sägs ska undvika, ser ingen anledning till att inte göra det.
  • Aromas

Rosa socka- angelsound
    Precis, det spelar liksom ingen roll hur peppande och positiv man försöker vara, de har bestämt sig för att nojja och om man inte daltar med och ojjar sig och är sååå förståendeeee osv så är man negativ och elak!

apanssonsmamma- en öm tå jag träffade eller? Var nånstans har jag sagt att jag är perfekt? Det får du gärna upplysa mig om isåfall!

• apanssonsmamma
    jinxy skrev 2011-05-02 20:53:02 följande:
    Exakt! Många blir medlemmar här för att få hjälp och stöd. Att bli gravid ändrar hela livet och om det finns en risk att skada sitt framtida barn så är det många som inte vill ta den. Jag undvek det som man sägs ska undvika, ser ingen anledning till att inte göra det.
    Jag skulle aldrig kunna leva med mig själv om jag råkat skada mitt barn genom att göra något som man anses inte bör göra/äta osv under graviditet.
    Men det är ju TS barn o hon väljer själv.
    Det tänker jag inte lägga mig i.
    Men tycker inte heller man har rätt o tjura på folk som oroar sig, det är deras barn o inte TS. 
  • apanssonsmamma
    Aromas skrev 2011-05-02 20:54:15 följande:
    Rosa socka- angelsound
    Precis, det spelar liksom ingen roll hur peppande och positiv man försöker vara, de har bestämt sig för att nojja och om man inte daltar med och ojjar sig och är sååå förståendeeee osv så är man negativ och elak!

apanssonsmamma- en öm tå jag träffade eller? Var nånstans har jag sagt att jag är perfekt? Det får du gärna upplysa mig om isåfall!
    Du är en såndär präktmorsa som klankar ner på andra.
    Var nånstans ser du det INTE i din tråd? 
Svar på tråden SNÄLLA gravida, SLUTA var så förbannat nojjiga över allting!!!