• Orkide

Tips tiil pyssel till förskolans dag

Hej,

Jag skulle behöva lite tips. Jobbar på en förskola och i nu i maj ska vi fira förskolans dag med en liten vernisage. Barnen ska skapa tre olika saker som föräldrar kan köpa på vernisagen för kanske 10 kr (om de vill). Men vad kan man skapa som föräldrarna tycker är värt att lägga en slant för? Jag är nyexaminerad så jag har inget pyssel i "bagageluckan"och mitt område är tyvärr inte pyssel! Mina kollegor verkar inte heller vara så pyssliga.. Obestämd

Har ni något tips så tar jag gärna emot det, ännu bättre om bilder finns Solig

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips tiil pyssel till förskolans dag
  • Ozzygirl3

Plocka fina grenar som ni sen tussar ihop
    Silkes papper och klistrar på grenarna..
    Blir fina blomstergrenar .. enkelt o lätt..

Plantera frö i krukor som barn målat..
    passar bra nu ...

• Orkide

Hej tack för tipsen,

Än så länge har vi återanvänt mjölkkartonger och satt lite blomfrön. Men det hade inte börjat växa något i fredagsObestämd hoppas det börjar dyka upp annars kan vi nog inte sälja de på torsdag.

Jag försökte få barnen att sitta ner med pärlor men av någon anledning är de inte alls intresserade att sitta med pärlor.. Men pärlor brukar vara lite fram och tillbaka och jag kan alltid prova igen när pärlorna blir populära igen. Glad

• Soosiie

Hej!

Jag driver en pysselblogg och jag tror du kan hitta en del inspiration där. Jag håller även mycket på med pärlplattor vilket jag vet barn tycker är både roligt och skoj. Kolla gärna in min blogg och titta på pärlplattorna säg till om du skulle vilja ha hjälp med något lättare motiv åt barnen för pärlplattor. :)

Min blogg: soosiie.blogg.se

Ha det bra!

/Soosiie        

Svar på tråden Tips tiil pyssel till förskolans dag