• Katten Ceasar

Vi som har försökt i ett och ett halvt år!!

Jag och min sambo har nu i snart försökt och att bli gravida i ett och ett halvt år utan att ha lyckats
    Men i feb/mars så är det dags för ICSI ...

Finns det några fler här på fl som har försökt att bli gravida i ung. ett och ett halvt år??

Dela gärna med er av era berättelser. Om ni har börjat med utredning, blivit gravida men mf osv.

• Svar på tråden Vi som har försökt i ett och ett halvt år!!
  • Netrios

Här har du en. Vi började försöka sept -04 och börjar på utredning den 24 januari *läntar*. Inga missfall alls under hela den här tiden, men vi har en dotter på 3 år.

Vad var ICSI för nått? Hörde det häromdagen men kommer inte ihåg vad det var...som IVF eller? Har ni barn sen tidigare?

• TheBlueRose

ICSI=(intracytoplasmatisk spemieinjektion) microinjektion av en spermie i ett ägg.

TS ni är många som har försökt så länge. Allt är relativt i tid. Alla är så olika. Vissa känner att 1/2 år är väldigt länge medans vissa håller på i FLERA år.

Lite självhjälp kan du hitta på denna länk

www.infertility.se

• Chania

Vi började försöka i april 2004 och jag har nu fått diagnosen infertil. Väntar på vårt första IVF-försök våren 2007. Väntan dit känns lång men nu slipper man ju iallafall all den berg- och dalbana det innbär att ständigt hoppas och bli besviken i och med att vi vet att vi inte kan bli gravida på naturlig väg.

I väntan på IVF så försöker vi nu leva som vanligt, njuta av varandra och slappna av. Känns skönt att inte behöva ha sex på beställning exempelvis, otroligt befriande att slippa all ångest kring det och hela köret. Hoppet har vi kvar att vi ska lyckas med IVF, men vi får liksom släppa det ett tag nu och ta upp det när dert närmar sig. Såklart finns detta alltid närvarande men vi försöker att inte tänka på det jämt och ständigt.

• Lycka77

Hej, slänger mig in här!

Vi har "försökt" i 18 månader, har dock inte fått in ngt riktigt försök då jag inte har äl, och inte mens heller för den delen. Producerar visst ägg men kan inte släppa dem och har ingen slemhinna i livmoderna som är bra.

Katten ceasar - har ni provat hormoner och allt innan eller?

Chania - lång väntan,

• Lycka77

var inte riktigt klar...
    Skulle även fråga om ni gjort ngt privat försök?

• Aihnoa

Vi har "försökt" länge nu. 3 år och 9 månader har det blivit. Vi väntar oxå på ICSI men har ingen aning om när det blir, vi får veta mer den 11:e jan-06 då vi ska till vår läkare.

• Katten Ceasar

Lycka77

Nä inga hormoner än så länge... har konstaterats att jag inte har äl (men dock bra slemhinna i livmodern) varje månad och min mens är ganska oregelbunden. Min sambos spermier är slöa och få. Men jag ska börja spraya och ta sprutor snart för ICSI... så det är väl hormoner som jag kommer att få.

Men har ni börjat på nån utredning?

• Katten Ceasar

Aihona

Oj ni har verkligen försökt länge... hoppas att dte blir en bebbe snart då.

Lycka77

Vi ska göra vårt ICSI privat på Carlanderska i Gbg...

Svar på tråden Vi som har försökt i ett och ett halvt år!!