• Physical

Hamax Kiss cykelsits, rätt monterad?

Köpte en Hamax Kiss cykelsits idag. Hur vet jag om den sitter rätt monterad (dålig instruktionsbok tycker jag)?! Det är ju två röda "pinnar" på fästet som sätts fast längre ner under sadeln, ska dom vara inne eller ute när den är rätt monterad? Tacksam för svar för jag måste använda den imorgon! 

• Svar på tråden Hamax Kiss cykelsits, rätt monterad?
  • mammma

kollade på min cykel, de röda tapparna var inte synliga då sitsen var monterad på min cykel iallafall, rätt eller fel vet jag ej men så har den varit en längre tid.

kollade på makens cykel där vi har endast ett fäste för tillfället där hittade jag inga alls röda tappar, de fästet såg helt annorlunda ut fast samma stol passar.

• Stella 78

Har precis köpt en hamax kiss också och det är en av de sämsta instruktionerna jag sett! Hade ju hoppats komma ut och cykla när dottern vaknar. Ångrar mig nu att jag snålade och köpte min på babyproffsen istället för cykelaffären (skiljde 200 för samma cykel) men där hade de iallafall monterat den åt mig. På babyproffsen visste de inte ens hur man fick loss själva ställningen från stolen. Trodde ju inte det skulle vara så komplicerat då jag är van att montera både det ena och det andra men här vet jag inte vilka delar som ska vara kvar och vilka som inte ska vara det! Har en plastbit under själva stolen som ser helt trasig ut (en vit plastbit) vet ej om denna ska sitta kvar eller ej. Kan inte se den på instruktionen. Kan både svenska, norska, finska och engelska men instruktionen är som sagt var inte bra. PÅ den finska så står det t om fel instruktion på fel sida hahahah! Men men snart ska man väl få ihop den! Dock vill jag inte riskera på något sätt att jag monterar den fel!

Hur löste du det? Jag ser inte ens några röda pinnar på min...??? 

• Stella 78

Ok, var lite snabb med att skriva Den var busenkel att montera, men de första stegen i manualen är inte solklara på något sätt med tanke på hur man får stolen när man köper den. Angående de röda plupparna så åkte de in när jag tryckte ner sitsen men åkte ut pyttelite igen sen. Hmm.. provade olika lägen om tyngdpunkten var fel men hände inget då. Hoppas den bara var lite glapp... Sambon får dubbelchecka ikväll

Svar på tråden Hamax Kiss cykelsits, rätt monterad?