Flissi skrev 2011-05-03 09:47:07 följande:
Man brukar ju får ersättning ett år (oftast längre om återuppbyggnaden drar ut på tiden) för merkostnader.
Merkostander = hyra/el/flytt av telefon/resor till & från jobbet om det är längre än på vanliga adresser.
Varför har det tagit två år?!
Är skadan inte godkänd som ersättningsbar?
När jag betalar merkostnader brukar jag betala det direkt, samt ha en överenskommelse över för hur lång tid & så har man ju kontakt med bygg/renoverings företagen.
Jättesvårt att svara på din fråga!
Är skadan ersättningsbar borde ni gjort upp om detta redan precis efter branden.
Polisutredningen om varför skadan uppstått har dragit ut på tiden. Utredningen är nedlagd och vi har inte fått besked om orsak, då dem ej funnit någon.
Saken är att jag skall ha möte med försäkringsbolaget nästa vecka och diskutera godslista.
Jag vet ju inte vad jag skall säga, då jag längre knappt kommer ihåg hur många saker man ägt.
Jag min dumma människa, trodde att man skulle få hjälp med ny bostad när det inträffat en sådanhär tragisk händelse. Men nu är ju kronofogden mig i hälarna då jag inte har råd med lån på huset och min hyra.
Tagit så mkt lån för att köpa nya saker till mig och familjen och tagit lån för att betala dubbla hyror.
Så ledsamt.