Tårta i Järfälla?
Hej!
Tänkte först göra egen tårta till dopet..men känner att det kanske blir stressigt. Nån som kan rekommendera ett bra bageri/konditori i Viksjö, Jakobsberg som gör fina tårtor?
//Marica
Hej!
Tänkte först göra egen tårta till dopet..men känner att det kanske blir stressigt. Nån som kan rekommendera ett bra bageri/konditori i Viksjö, Jakobsberg som gör fina tårtor?
//Marica
*puffar upp*
Sans Rival är kanske det finaste, men också troligtvis dyrast. Ett riktigt, fint bageri!
Annars har vi beställt från ICA Viksjös konditori och varit nöjda med dem, men de beställer från Alimenta tror jag. Vi valde Princesstårta med rosa marsipan, och text med namn och dopdag, och nån dekorations figur. Fina men visst är det kanske lite väl vanligt på ett sätt? Men de har ju mycket att välja på.
Brödernas Bageri finns också, och har goda fina tårtor och bakverk, mysigt som lunch och fika ställe. Men sist vi beställde från dem så tyckte jag att textningen var lite för stor och yvig, inte så jättefint.
Jag skulle nog välja Sans Rival
Hembageriet i Skälby är bra tycker jag!
Jag glömde ju fråga Hallonpaj vad Brödernas Bageri ligger? Har aldrig hört talas om det?
Ja, fast de har inte lika fina tårtor som Sans Rival, tror jag. Men mysigt att fika där och så mycket att välja på. Jättehärligt och dignande, men Sans Rival är mer gammaldags mysigt, ett riktigt konditori.
Jo det ligger i korsningen frihetsvägen och hmm kommer inte på det nu! Oj då. Alltså när man kommer upp från den bransta backen mot söderhöjden från amu-huset, eller när man kommer på vägen från Maria kyrka, en bit från centrum alltså. Nära resturang Picasso och den där lågpris matbutiken. Bra förkllaring, va?
Jag tror fattar precis var det ligger! Korsningen Frihetsvägen - Vasavägen va?!
Måste kika förbi där nån dag!
jag skulle nog hellre satsa på Balders bröd i sollentuna(nära och bra)
Kolla på deras hemsida!!
/ nalla