• Caranlachiel

Tips på rolig frukost till jobbet

Om ett par veckor är det min tur att ta med frukostfika till jobbet, till ca 10 pers. Är ny på avdelningen så har försökt spana in vad andra tar med sig. De flesta verkar köra på bröd/frallor och pålägg. Det tycker jag känns tråkigt. Har ni något roligt förslag på vad jag kan göra istället? Söta bakverk känns kanske lite väl tidigt (8:15), men det måste väl finnas något annat kul man kan ta med sig?

BF 16 november
  • Svar på tråden Tips på rolig frukost till jobbet
  • Lowika

Man kanske inte måste göra det så krångligt, men bara att variera pålägget, och kanske anstränga sig för att hitta lite "roligare" bröd tror jag kan uppskattas.
    Kanske ägg till mackan ist för bara ost? Hitta något bageri och beställ nybakt bröd, i olika sorter. Fräsha grönsaker till. Färskost? Brie? nån lite lyxigare marmelad?

Sedan finns det ju lite "matigare" muffins också, som är bättre än sötsaker. Sök på matmuffins. t.ex. http://www.recepten.se/recept/matmuffins_salami.html (obs inte testat själv, men de verkar rätt goda :D)

• iaseia

En lätt sallad kanske, lite kyckling, bacon antingen tärnad eller hel. (pasta känns för tidiigt på morgon) men det hade jag uppskattat, om de går kanske de går att dela på grönsakerna så de blir lite bufe liknande så folk kan ta vad de vill.
     De finns ju färdiga påsar med sallad om man nu vill göra det enkelt.

• Lincon

Baka eget bröd? Morots eller pumpabröd? Kokta ägg och ta med kaviar? Frukt som melonbitar, avokado, päron, äppel? Hemmgjord musli och ta med sig tre-fem paket mild yoghurt/fil? Godare pålägg som brieost (man kan hitta billiga storpack som funkar helt okej), kalla hemmagjorda köttbullar ex. med rödbetssallad? Gravad/rökt lax, oliver? Bär?

Bara lite tankar om vad som kan vara lätt att ta med

Jag vet att jag vet, men jag vet det inte just nu
  • Caranlachiel

Vilka bra tips ni har! Och hungrig blev jag till på köpet...

BF 16 november
  • Linapina

Gjorde pannkakor en gång på jobbet, tog ju lite tid men var väldigt uppskattat.

Och en annan gång slog jag på stort och körde bacon, prinskorv och äggröra! Glad 

Men det kanske inte finns kök på erat jobb? Pannkakor kan man ju göra innan iofs.

• Caranlachiel
    Linapina skrev 2011-05-03 11:29:49 följande:
    Gjorde pannkakor en gång på jobbet, tog ju lite tid men var väldigt uppskattat.

Och en annan gång slog jag på stort och körde bacon, prinskorv och äggröra! Glad 

Men det kanske inte finns kök på erat jobb? Pannkakor kan man ju göra innan iofs.
    Mmm nej vi har inget kök på det sättet. Men kalla pannkakor eller plättar är ju inte fel heller faktiskt.
    BF 16 november
Svar på tråden Tips på rolig frukost till jobbet