• Abbans mamma

Hur mycket kan man begära i lön som oerfaren förskolelärare utan utbildning?

Hej, jag har ansökt om jobb som förskolelärare men i ansökan ska man ange löneanspråk, jobbet ligger under jobb utan utbildning och erfarenhet. Så nu undrar jag hur mycket ska jag skriva att jag vill ha? Vet ju inte hur mycket man kan få. Tack på förhand.

• Svar på tråden Hur mycket kan man begära i lön som oerfaren förskolelärare utan utbildning?
  • Axelpaxel

Den måste väl ligga fel då eller? Man måste väl ha en förskolelärar examen för det jobbet?

Plutten 060701 & Pluttan 100829
  • Lindreas

Du kan inte jobba som förskollärare om du inte är utbildad. Eller jo, du kan få vikariat, men lönen ligger i så fall som en outbildad barnskötare, kolla lönestatistik.se!

• Abbans mamma

Nej det ligger under jobb utan utbildning då dom behöver personal. så nu e min fråga hur mycket kan man begära?

• Lindreas
    Abbans mamma skrev 2011-05-03 12:24:55 följande:
    Nej det ligger under jobb utan utbildning då dom behöver personal. så nu e min fråga hur mycket kan man begära?
    Som en outbildad barnskötare. I Stockholm ligger väl ingångslönen på ungefär 16000:- i månaden.
  • Abbans mamma
    Lindreas skrev 2011-05-03 12:28:20 följande:
    Som en outbildad barnskötare. I Stockholm ligger väl ingångslönen på ungefär 16000:- i månaden.
    När jag tittade på länken nån skickade där man kan se hur mycket man kan få i lön så kom det också upp runt 16 000
  • BaraJag89

Jag är outbildad och jobbar som timvikarie och får 108kr/h + semester ersättning (12kr/h)

Men utan utbildning så jobbar man inte som förskollärare, inte heller barnskötare får man kalla sig utan utbildning.

• Lindreas
    Abbans mamma skrev 2011-05-03 12:32:51 följande:
    När jag tittade på länken nån skickade där man kan se hur mycket man kan få i lön så kom det också upp runt 16 000
    Ja, det var den länken jag skickade, och det är ungefär det du kan begära. Utan någon utbildning alls är du billig att anställa.
  • apanssonsmamma

Förskolelärare OCH barnskötare är det utbildningar för.

• apanssonsmamma

när jag började som barnskötare med 3 års utb som 20 åring fick jag 15 000 i månaden.

• Alvi
    apanssonsmamma skrev 2011-05-03 12:41:54 följande:
    när jag började som barnskötare med 3 års utb som 20 åring fick jag 15 000 i månaden.
    När var det, eller hur snål arbetstgivare hade jag - jag fick 11800:- på mitt allra första jobb, det var 1999.... Jag dööööör, SÅ lite pengar...!
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Mariohn
    Abbans mamma skrev 2011-05-03 12:24:55 följande:
    Då har den hamnat fel. Du får inte arbeta som lärare utan utbildning. Skärp dig nu. Bara för att jag hittar en tjänst som kardiolog under arbeten utan krav på utbildning blir jag inte korkad nog att tro att jag ska få operera folk. 
  • Alvi
    Mariohn skrev 2011-05-09 21:23:10 följande:
    Då har den hamnat fel. Du får inte arbeta som lärare utan utbildning. Skärp dig nu. Bara för att jag hittar en tjänst som kardiolog under arbeten utan krav på utbildning blir jag inte korkad nog att tro att jag ska få operera folk. 
    Men man kan alltid söka!! Är det inte så mantrat går...?
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Mariohn
    Alvi skrev 2011-05-09 21:24:36 följande:
    Men man kan alltid söka!! Är det inte så mantrat går...?
    Jovisst. Om man är som man är och det är man ju
Svar på tråden Hur mycket kan man begära i lön som oerfaren förskolelärare utan utbildning?