mat efter magsjuka?
Hur långt efter dom kräkts sista gången brukar ni börja ge dom nåt att äta?? Och vad? Vi är väldigt hårt drabbade av magsjuka, har haft det 3 gånger bara denna vinter.......och samma sak varje gång, nåt av barnen får om det när dom börjat äta lite. Våran lilla tjej har magsjuka nu, haft det sen i fredags. I söndags var vi på akuten för vi var oroliga att hon var utorkad. Men det var hon som tur var inte.....Igår var hon lite bättre, och hon fick blåbärsoppa, saft och vätskeersättning. Idag tyckte jag att hon är hängigare igen....men hon sa att hon var hungrig. Hon kräktes sista gången i söndags kväll.....så lite mat nu kunde väl inte vara farligt tänkte jag. I morse fick hon en macka, vitt bröd med kokt skinka, och det fick hon behålla, men hon var slö hela dagen sov hela förmiddagen. Nu vid middagstid så var hon hungrig och jag kokade ris och fiskpinnar. Men hon gillar inte ris och efter bara 2 -3 skedar så kräktes hon upp det. Hon sa att det berodde på att hon inte gillade maten.....Var det därför tro, eller är magsjukan tillbaka. Och så här är det ofta, att när dom börjar äta lite smått så får dom tillbaka det. Börjar jag ge dom för tidigt?? Hur gör jag nu, ska jag börja om med blåbärsoppa, vättskersättning osv....Tacksam för svar.