• Anonym

svåger som e sjuktstörd

Jag och min syster står varann nära, vi delar allt i vått och torrt. Vi har rest mycket tillsammans med våra respektive och umgås ofta alla 4. Hennes man har ofta chattat med mig på fb och skickat roliga klipp och sånt han vet att jag garvar åt.
    Inget konstigt med det men för nåt år sen skicka han sms och fråga om han får komma på kaffe när han visste att min man inyte var hemma och syrra var på jobbet. Jag tyckte det var lite märkligt fast vi står varann nära och hitta på en ursäkt att jag var upptagen.
    Det har sakta nästan så jag inte märkt det själv gått överstyr. Han börja skicka kramar o pussar till mig på fb som sen blev till olika nakenbilder av par som älskar.
    Min man blev permitterad från sitt jobb och fick tillfälligt hoppa in och jobba med honom. Denna svåger psyka sakta ner min man så han vantrivdes nå fruktansvärt på detta jobba. Han fick honom att framstå som en skit på stället. Men han är så skicklig så ingen märkte att det var denna person som låg bakom att min man mådde så dåligt där.
    Min man prata om det ofta hemma att han kan inte jobba med honom de kan umgås privat men inte jobba ihop. Själv såg jag vad min systers man höll på med. Han psyka ner min man och trodde jag skulle gå på allt. Han skickade sms och skrev i inboxen på fb om hur min man är osv, han trodde jag skulle svälja allt. Visst hade min man oxå fel men att han börja snacka skit om min man åt mig svalde jag inte utan försvara honom till max inför min svåger.
    Efter det skickade han bilder (porr) på mailen åt mig. Jag stälde han mot väggen och fråga rakt ut vad han håller på med. Jag är inte intresserad av han och han får sluta med detta. Han skrev då att han är kär i mig och sitter o ugglar på mig direkt han får tillfälle. Han är rolig som person och jag gillar honom som min systers man inget mer detta skrev jag till honom. Och att han måste slå bort det ur sitt huvud att han skulle va kär i mig.
    Han skrev då att han måste väl försöka hålla det för sig själv men ingen kan ta ifrån honom att han är kär i mig.

Min syster och min man vet ingenting om detta. Jag känner att det har förstört så mycket så jag skulle vilja berätta det åt min man men vet inte om jag kan göra det för då kan vi kanske inte umgås sen och hur göra med min syster?
    Jag har många tankar att håller han på med fler? han påstod att han inte gör det men jag tvivlar på honom.

Vad tycker du jag skall göra?

Svar på tråden svåger som e sjuktstörd