• RosaSvamp

Säljare - Butik - Lön?

Hej!
    Jag har precis fått min första jobb och ska snart sätta mig ner med min arbetsgivare för att diskutera lön m.m. och nu undrar jag vilken rimlig lön jag ska svara ifall hon frågar vad jag tänkt mig?
    Jag vet inte om man får månadslön eller timlön på denna abretsplats så ni kan ju ge förslag på båda. Någon som arbetar inom butik och vill tala om vad de tjänar?

Butiken som jag ska bli säljare för är en klädbutik, privatägd, som säljer märkeskläder till billigt pris. Ligger i Vaxholm, väldigt centralt. Jag har precis fyllt 20 år, är tjej och har inte haft ett fast arbete förut. Jag har gymnasieutbildning dock inte inom detaljhandel, utan inom media.

Så timlön, månadslön? Vad tycker ni jag ska "begära"?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 14:07
    Jag uppdaterar inlägget lite: Det är en tillsvidareanställning under sommaren med chans till eventuell fortsättning till hösten. Det är heltid, med skiftarbete vardagar kl. 09.00 - 20.00, helger 09.00 - 18.00.
  • Svar på tråden Säljare - Butik - Lön?
  • Skogsflikkan

Bäst svar på vilken lön du bör ha, får du nog höra med facket, de brukar ha koll. 
    Grattis till nya jobbet! 

• skyrocket

Jag är anställd som butiksbiträde, tjej 21år, ingen tidigare erfarenhet från handel men från flertalet andra jobb. Får 108kr/timme, 100% ob på lördagar efter 12 och hela söndagen samt vardagar efter 18.15.

Lycka till och grattis till jobbet!

• Hoppfull84

timlön någonstans mellan 95-110kr tycker jag och sedan får du ju OB om de har kollektivavtal, så du får dubbelt betalt på helger o kvällar.
    så det beror ju på hur mycket såna tider du förväntas jobba ochoom du ska jobba heltid. men om du jobbar heltid och då jobbar två helger i månaden(heldagar) och kvällar några gånger i veckan tex så borde du ju få ihop runt 19-20 000 före skatt i månaden..

• MoonFlight

När jag började (03-04) i butik hade jag 89 kr i ingång enligt kollektiv om jag inte minns helt fel. När jag slutade hade jag 108 tror det var dec 08 men då hade jag varit fl sedan mars 06.

• RosaSvamp

Jag tänkte bara skjuta upp inlägget lite då jag ska träffa min arbetsgivare imorgon. ;)

Svar på tråden Säljare - Butik - Lön?