• sandras sötisar

så ensam

Jag har fullt med vänner och släktingar i samma område.Men ändå känner jag mig så ensam.Vart man än går så ser man lyckliga familjer.
    Jag vill oxå ha någon att dela allt med,någon att sova bredvid,någon att diskutera med och känna den där kärleken som alla pratar om.

Är själv med 3 barn som är helt underbara,men ändå fattas det något.Gör inte saken lättare att folk gärna fäller kommentarer som:det är nog inte många män som vill komma in i ett förhållande med tre barn...

Någon mer som känner sig ensam och ser lyckliga familjer överallt?

• Svar på tråden så ensam
  • Lillan66

Jo visst är det så! Har haft dina känslor jag med. Men man kanske verkligen ska se vad man har SJÄLV just nu, och inte vad andra har! Du har ju trots allt din lilla familj med dina barn.Kanske vara lycklig o nöjd med det först, sen kommer allt annat av sig själv om man slutar leta o fundera på allt.

• Tricia

Känner igen mig. Jag är nöjd med mitt liv men såklart känns det lite tomt utan kärlek. Håller med om att det är väldigt irriterande att alla känner att de måste påtala att inte många män vill ge sig in i en relation med 2-3 ungar. Den är ju inte så kul att höra även om man vet att det är så det är...

• mia maria

Håller med Lillan66; det gäller nog att bli bekväm med sin sits som ensamstående först, innan man är redo att ge sig in i något nytt förhållande!
    Jag är också ensamstående med två barn, o enligt mina erfarenheter så är det inga problem för de flesta vettiga män att dejta en kvinna med barn sedan tidigare! Det händer ju överallt att folk träffas, o en eller båda har barn sen innan - inget konstigt med det

Jag är ensamstående med mina ungar, o jag trivs jättebra med livet - det gäller som sagt att se vad man har, istället för att stirra sig blind på det man inte  har.
    Långt ifrån alla s.k kärnfamiljer lever ett lyckligt familjeliv heller - kanske finns det folk som är avundsjuka på dig för att du slipper tjat o gnat med en partner??

Kärleken kommer när den kommer, oroa dig inte!

• Tricia

Jag håller också med. Jag är väldigt bekväm i min sits som ensamstående, trivs utmärkt. En del av mig är lite rädd för att träffa en man som ska ta plats i mitt liv med åsikter och behov. Förmodligen går det bra med rätt man antar jag som jag vill ha där men det jag menar är att jag på ett sätt inte känner något behov efter en partner. Framförallt tänker jag på hur det blir att leva med någon som inte är pappa till barnen. Hur skulle det fungera? Men en del av mig saknar närhet och gemenskap, lite lite grand ;)

• mia maria
    Tricia skrev 2011-05-06 06:52:05 följande:
    Jag håller också med. Jag är väldigt bekväm i min sits som ensamstående, trivs utmärkt. En del av mig är lite rädd för att träffa en man som ska ta plats i mitt liv med åsikter och behov. Förmodligen går det bra med rätt man antar jag som jag vill ha där men det jag menar är att jag på ett sätt inte känner något behov efter en partner. Framförallt tänker jag på hur det blir att leva med någon som inte är pappa till barnen. Hur skulle det fungera? Men en del av mig saknar närhet och gemenskap, lite lite grand ;)
    Håller med!
    jag är också jättebekväm i mitt liv som ensamstående, o jag undrar också ofta hur det skulle vara med en partner i mitt liv som "tar plats" i familjen med åsikter o behov (precis som du skrev).
    Men självklart vill man ju träffa Han med stort H - o när man väl gör det så känns det nog rätt också tror jag!
  • gornitt
    sandras sötisar skrev 2011-05-03 16:22:30 följande:
    Jag har fullt med vänner och släktingar i samma område.Men ändå känner jag mig så ensam.Vart man än går så ser man lyckliga familjer.
    Jag vill oxå ha någon att dela allt med,någon att sova bredvid,någon att diskutera med och känna den där kärleken som alla pratar om.

Är själv med 3 barn som är helt underbara,men ändå fattas det något.Gör inte saken lättare att folk gärna fäller kommentarer som:det är nog inte många män som vill komma in i ett förhållande med tre barn...

Någon mer som känner sig ensam och ser lyckliga familjer överallt?
    hej du jag för står dig precis jag HAR ochså 3 barn har varit singel ett bra tag nu å mår bra i mig själv men det hjälper inte . jag ser familjer som värkar VA LYCKLIGA då kann jag känna mig så änsam så det värker i hela mig
Svar på tråden så ensam