• Namaste72

    Ryssland pilotfamiljer

    BFA söker efter pilotfamiljer till Ryssland! Man kan skicka ansökan direkt.

    Även ensamstående kan ansöka.

    www.bfa.se/Ryssland.html

  • Svar på tråden Ryssland pilotfamiljer
  • tinaek

    Hej
    Ja vi är en av dem som har hoppat på det! Känns super spännande! Var har precis skickat våra första handlingar och väntar nu på barnbesked.
    Hanya: VIlken relation till Ryssland och bfa har du?
    Hälsningar

  • KMS

    Jag, min man, och vår biologiska dotter är också pilotfamilj för Ryssland! :)

    Vi är just nu inne i slutspurten av att samla papper. "Bara" psykologintyget kvar + några stämplar från kommunen.

    Några fler pilotfamiljer för Ryssland här på FL? :) 

  • ekke

    Hur går det för er? Vi lutar åt Ryssland. Men saker kan ju ha ändrats när vårt medgivande är klart.

  • Selma1966

    Lycka till. Vi adopterade från Ryssland förra året genom AC. En upplevelse. Så kul att det är så nära också så man lätt kan höra återbesök.

  • KMS

    Vi väntar nu barnbesked. Våra papper finns i Ryssland sen den 23 november. Så spännande!
     Håll alla tummar och tår ni har! :)

  • Petra Maria

    KMS har ni hört något från Ryssland ? Jag och min man håller på att fixa de sista dokumenten som skall skickas till Ryssland och är jätte nervös och spänd att något papper inte skall vara korrekt. Vi försöker hitta någon billig psykolog i Stockolm som kan skriva utlåtandet. BFA tipsade om en psykolog men hon är jätte dyrGuld i mun  8500 kr och det kommer ta ytterligare 4 veckor innan vi kan skicka våra papper . Allan tips mottages med öppna armar Hjärta                                                      

  • en glad
    Petra Maria skrev 2012-02-28 16:51:56 följande:
    KMS har ni hört något från Ryssland ? Jag och min man håller på att fixa de sista dokumenten som skall skickas till Ryssland och är jätte nervös och spänd att något papper inte skall vara korrekt. Vi försöker hitta någon billig psykolog i Stockolm som kan skriva utlåtandet. BFA tipsade om en psykolog men hon är jätte dyrGuld i mun  8500 kr och det kommer ta ytterligare 4 veckor innan vi kan skicka våra papper . Allan tips mottages med öppna armar Hjärta                                                       

    Adoptionsrådgivarna har en psykolog i Stockholm som kan skriva intyg. Vet dock inte vad hon tar. www.adoptionsradgivarna.se
  • KMS

    Petra Maria:

    Vår handlingar finns i Ryssland sedan den i slutet av november 2011.
    Väntetiderna till BB (BarnBesked) är i dagsläget uppskattade till mellan 6-12 månader. Vi kan med andra ord inte förvänta oss något BB förrän tidigast i maj. Så vi väntar med spänning och tycker tiden går låååååångsamt just nu!

    Var bara noga med att ha alla era namn (= så som namnen är skrivna  era pass) med på alla intyg och dokument. Även på det dokument där det står att familjes namn ska anges. Där gjorde nämligen vi fel. Vi fyllde endast i vårt efternamn för det var det vi trodde menades med familjens namn. Men även på detta dokument ska bådas samtliga namn stå.

    Vi fick betala 7000:- för vårt intyg om psykologisk hälsa. Eftersom vi bor på en liten ort är det inte så tätt mellan psykologer så vi hade inte så många att välja bland. Men den vi var till var bra, och skam vore det väl annars med tanke på priset! Men det tog flera veckor för oss med innan vi hade intyget i vår hand.

    Jag har en blogg där jag skriver om vår adoptionsresa: elefantgraviditet.blogg.se
    Kika gärna in där och hör av dig om du har fler frågor. Inte för att jag är någon expert, men det är alltid kul att ha kontakt med andra i samma sits. Glad

    Lycka till med papperssamlandet! Glad

Svar på tråden Ryssland pilotfamiljer