• Anonym

Hur säkert är avbrutet samlag?

Ni som kört det hur säkert tycker ni att det är.?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur säkert är avbrutet samlag?
  • Nyfiken gul

Blev gravid direkt med avbrutet samlag - så svar: annat

Första gången med ny partner och vi körde avbrutet och vi trodde allt hamnade i sängen.. men tji fick vi....

idag är han snart 12 år.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Jennie)

Använder kondom för det mesta men kör med avbrutet någon gån i veckan oxå, har hållt på i ett par månader och för oss har det funkat bra. Det känns som att vi har ganska bra kontroll över de hela så är inte orolig över att bli gravid. Vore dock inte världens undergång om jag skulle bi gravid så är nog därför vi vågar chansa..

• Millicent

Här är ett citat från sidan preventivmedel.nu

"Avbrutet samlag är inget att rekommendera om man vill undvika graviditet, men det är bättre än ingen preventivmetod alls. Det går inte att ange någon procentsats om hur säkerheten är, men man räknar med upp mot 20 graviditeter per 100 kvinnor och år."

• Anonym (kompis)

Min kompis körde avbrutet med sin kille två månader och plussade sen...

• Anonym (10 år)

Har kört det i 10 år utan en enda gravditet. Kräver dock sin man så jag hade aldrig gjort det med någon jag inte litade på till 100%. Sen har vi samma resonemang som Anonym (Jennie). Glad

• Millicent

TS jag tror det blir snett att jämföra sig med andra så där. Om man är omedvetet steril eller är väldigt lågfertil eller har sex sällan så är ju risken att bli gravid mycket lägre än om man är högfertil, har sex ofta osv.

• Anonym (XoX)

Annat: Jag kör absolut inte själv på avbrutet samlag som preventivmedel eftersom det inte ÄR ett preventivmedel

Däremot har jag en bekant som körde så och hon blev gravid typ 4 gånger på ett år (och gjorde aborter), fattade fortfarande ingenting och blev gravid igen två gånger i snabb följd med barn som behållde.

Det är väl knappast säkert som metod om man inte vill bli gravid, om man inte torrjuckar två stötar och sen drar ut...

• LuMa

För oss funkade det i flera år.
    När vi sen bestämde att försöka skaffa barn så tog det på första försöket så lågfertila var vi knappast.
    Skulle dock inte våga använda mej av den metoden igen eftersom jag inte vill ha flera barn. Dumt att chansa då..

• Anonym (11 år)

Vi har kört avbrutet i 11 år och inte haft en enda oplanerad graviditet, dock 4 st planerade graviditeter som blivit på första försöket

• Anonym (Mästaren)
    Anonym (XoX) skrev 2011-05-03 18:19:05 följande:
    Däremot har jag en bekant som körde så och hon blev gravid typ 4 gånger på ett år (och gjorde aborter), fattade fortfarande ingenting och blev gravid igen två gånger i snabb följd med barn som behållde.
    Då hade de nog inte fattat hur man gör. Man ska avbryta samlaget INNAN utlösning och inte efter.
    Gör man rätt är det säkert.
Svar på tråden Hur säkert är avbrutet samlag?