• mupppallekuling

Easyhug kontra bärsjal?

Hej!

Jag hade senaste dagarna till slut bestämt mig för att ändå köpa en bärsjal (tänkte först att jag skulle nöja mig med min BB). Men så får jag syn på easyhug. Har inte läst så mycket om den här...varför? Är den inte så bra och bekväm? Vet inte riktigt hur jag ska göra. Finns det någon vänlig själ som kan beskriva för- och nackdelar bärsjal kontra easyhug.

muppp

• Svar på tråden Easyhug kontra bärsjal?
  • kixan

En easyhug är ju en variant av bärsjal.. Jag har inte testat, men har sett liknande. Fördelar med den är att den är snabb att få på sig, man behöver inte knyta något. Nackdelar är att en liten bebis kan man oftast bara ha liggande eftersom den inte ger tillräckligt med stöd för långa stunder upprätt. Alla bebisar gillar inte att ligga ner heller.
    Jag upplever att en långsjal har fler fördelar, man kan ha bebisen upprätt så länge man vill eftersom bebisen får bättre stöd, den går att anpassa exakt efter bäraren och man behöver inte tänka på att hitta rätt storlek och den avlastar bättre.
    EasyHugen är ganska ny, så det är därför det inte står så mycket om den.

• MammaHappy

Jag har haft en tri-cotti å den fungerar precis som easyhug.
    Men tri-cottin är elastisk å jag kunde inte använda den så länge till min son då han var så rörlig å vägde så mycket så blev en långsjal istället.
    Men jag skulle nog rekomendera en vävd långsjal istället. Men visst är den smidig till snabbärning. Men isåfall så är nog en bärpåse eller ringsjal ännu snabbare till snabbärning

• Frede

Vi är väldigt nöjda med vår EasyHug... Den tar liten plats i väskan o den går snabbt på... Avlastar mycket bättre än BB-sele, men kanske inte lika bra som en långsjal...

Rekomenderas!!

• Blå fågel

Jag har en easyhug och tycker den är jättebra. Men jag har en långsjal med. Oftast har jag långsjalen hemma och för långpromenader och easyhug när jag är borta. Den är alltid med i vagnen. Och när jag tar bilen och bara ska ett snabbt ärende. I dag skulle jag in på posten, in på en bilhall och ställa ett par frågor. Då var det supersmidigt med easyhug för att slippa lyfta in och ut vagnen hela tiden. Och ändå ha händerna fria.

• Sandrea

#Fördelarna med EasyHugen är att den är lätt att få på, behöver inte knyta den... Tycker den avlastar bra, kan ändra avlastnings-punkten när man blir lite trött... Den är liten att ta med sig... O tycker de är snygga oxå!!
    #Nackdelarna är väl att man inte kan bära för länge i den... Inga rundor i skogen alltså...

• star1

Varför kan man inte bära länge i easyhug?

• Marlene

star1 : man kan nog men den avlastar nog inte lika bra som en långsjal.

TS: Skulle jag bara köpa en sjal så skulle det utan tvekan bli en lång vävd, eller möjligtvis en bra sele typ ERGO eller patapum. Nu är jag ju frälst så det har ju blivit lite fler sjalar/sele

• Sandrea

star 1: Presic som Marlene skrev så kan man bära i EasyHugen så länge man orkar/vill, men den avlastar ju inte LIKA bra som en långsjal, men flera gånger bättre än en babybjörn tex...

Svar på tråden Easyhug kontra bärsjal?