undervattenskamera/engångskamera
Hej!
Tänkte köpa en kamera för att fota på babysimmet. Har letat på nätet för hitta tester med kundrecensioner men nix. Vad har du använt för kamera, var den bra? Motivera gärna!
Hej!
Tänkte köpa en kamera för att fota på babysimmet. Har letat på nätet för hitta tester med kundrecensioner men nix. Vad har du använt för kamera, var den bra? Motivera gärna!
vi köpte nån kodak engångs/undervattens kamera som vi hade med oss till grekland... den var faktiskt över förväntan...
klart att det är ju ingen systemkamera men helt acceptabla bilder!
Linda, tack! Förväntar mig ju inga underverk, men bästa möjliga av det som finns är ju inte helt fel.
Ingen annán som har erfarenhet av att fota under vatten??
Som hobbydykare o nyfiken så har jag ett Undervattenshus till en av mina digitalkameror, och de bilderna blir mycket bra, Kvaliteten i engångskameror är ju inte speciellt bra.
Ett undervattenshus till en digitalkamera är inte helbilligt, Straxt över 2000:- Men så finns det en Analog kamera, som heter Canon Prima As1. Vattentät ner till 4 meter. En sån har jag använt i 5-6 år i mina äventyr och när man inte kan vara rädd om grejjer... Den kostar just nu omkring 690:- ny,. ( 2100:- när jag köpte den ) den ger mycket bra bilder.
( www.canon.se/for_home/product_finder/cameras/35mm_compact/prima_as-1/index.asp )
Sen kan jag berätta om de som tagit en vanlig kamera o haft i en plastpåse under vattnet, med blandat resultat.
Men som summering, hör runt i din bekantskapskrets, var o varannan dykare har idag digitala undervattenskameror, kanske låna en när du babysimmar?
Digitalt är ju faktiskt enklare, kolla på bilderna direkt o bara framkalla de absolut bästa!
// Joel