Inlägg 8: Så sant, jag ska tänka på det...man kanske inte behöver ta med exakt allt som spretar.. ;)
Anonym skrev 2011-05-03 22:56:30 följande:
Jag har funderat i liknande banor. Fyller även 32 i år jag med.
Jag har dock "bara" 3 års folkhögskuleutbildning/ar. dvs 3 ettåriga utbildningar inom konst, mode och design.
Tror någon att det kan vara problemet?Jag söker mest butiksjobb just nu då jag jobbat i klädbutik tidigare. Knappast ett högutbildat område men stor konkurans. Har ett CV som imponerade på ams men likväl så kommer jag inte enns på intervjuer.
Konst låter intressant... Jo, men det är väl många unga som har en dröm att jobba i butik tror jag, så det kanske finns ett större urval för arbetsgivaren.... En butik sa till mig att "ja, det finns ju massa småtjejer som skickar in sina brev hit....men visst, du kan maila..."....lätt ju verkligen piggt, haha... ;) Jag mailade men fick ingen respons alls....
Det är ju så att man utsätts ju inte för att bli ratad förrän man börjar söka jobb - har man haft ett jobb länge och inte sökt nytt, så kan man inte heller få ett "nej tack"....på det sättet kräver det mer styrka att våga söka nytt jobb... :)
Inlägg 10: Ja, jag ska testa att ta bort det ur mina ansökningar....galet, men det verkar funka så.....hm...
Indianica skrev 2011-05-03 23:14:32 följande:
Jag har aldrig blivit kallad till intervju på något lågkvalificerat jobb

Mne man ska ju inet ge upp, men jag kommer att starta eget företag medan jag söker

Vad har du pluggat och hur mycket? Har du sökt även kvalificerade jobb eller pluggar du än? Jag skulle också vilja ha eget, gäller bara att hitta inom vad....och att ha ett litet kapital....men jag tror det är roligt och man kan påverka själv. :)
Anonym skrev 2011-05-03 23:18:54 följande:
Jag är 32 och har antingen för lite erfarenhet inom min gebit eller är överkvalificerad när jag sökt okvalificerade jobb, men även jobb inom andra områden som administration och dylikt. Fick höra av en bemanningsfirma just det att de skulle tänka jag kommer dra så fort jag får något bättre. Kan förstå dem helt klart, men hallå, det betyder inte att jag inte skulle va bra. Känns bara jävligt kasst och deppigt.
Usch, jag vet hur det känns... Vad har du läst? Har du pluggat klart? Vad vill du helst göra?