• Venna

Åhléns brun-utan-sol?!

Nån som har testat den?

Eller är Apotekets bättre?

Eller något annat märke?

Jag skulle behöva en brun-utan-sol som inte blir jättebrun, utan lite lagom och som absolut inte blir orange eller fläckig!

• Svar på tråden Åhléns brun-utan-sol?!
  • April Mamma

Nä, den är inte så bra.

Lancomes är bra. Likaså de från Piz.

Kom i håg att skrubba huden innan, och smörja med bodylotion först, vänta i ca 30 min och smörj med BUS. Ta sedan en bomulls rondell med ansiktsvatten och dutta bort på tex knäna, fotknölarna. Alltså de lite torra, gropiga ställerna som gärna suger åt sig och gör så det bli fläckigt.

• 071001

Köp inte Cliniques, den blir väldigt fläckig. Lancômes lovordar min kompis som alltid använder den. Jag köpte Vichys nu och den har efter en smörjning inte gett ett fläckigt reslultat.

• Venna

Ok, det verkar som att alla rekommenderar lite olika när man hör runt. Kan det bero lite på vad man har för hudfärg och hudtyp från början förstås?!

Jag är mest ute efter en som är bra att använda i ansiktet.

• April Mamma
    Venna skrev 2011-05-03 20:48:13 följande:
    Ok, det verkar som att alla rekommenderar lite olika när man hör runt. Kan det bero lite på vad man har för hudfärg och hudtyp från början förstås?!

Jag är mest ute efter en som är bra att använda i ansiktet.
    Ok, Clarins har en bra för ansiktet. En brun burk, kommer inte i håg vad den heter...inte så superdyr, ca 300-400 kr.
  • MajaMaria79
    April Mamma skrev 2011-05-03 20:51:03 följande:
    Ok, Clarins har en bra för ansiktet. En brun burk, kommer inte i håg vad den heter...inte så superdyr, ca 300-400 kr.
    Den har jag. Det blir superfin färg, men den luktar hemskt.

Nästa gång kommer jag att köpa Comodynes våtservetter igen. De är oslagbara till ansiktet. ca 120 kr, fin färg och inga ränder
  • Venna
    MajaMaria79 skrev 2011-05-04 14:57:21 följande:
    Den har jag. Det blir superfin färg, men den luktar hemskt.

Nästa gång kommer jag att köpa Comodynes våtservetter igen. De är oslagbara till ansiktet. ca 120 kr, fin färg och inga ränder
    Våtservetter?!
    Det lät himla smidigt...bara att liksom gnida in, eller?
    Vart får man tag på såna?
  • April Mamma
    Venna skrev 2011-05-04 19:45:25 följande:
    Våtservetter?!
    Det lät himla smidigt...bara att liksom gnida in, eller?
    Vart får man tag på såna?
    Finns på Åhlens,KICKS Osv..
  • MajaMaria79

Yes det är bara att gnida in. Väldigt enkelt och lättare att få jämnt tycker jag.

• Pillemin

Åhléns är skitdåligt! Undrar om den ens innehåller något som gör en brun över huvudtaget, för även om jag är blek syns det nada.

• winniemoo

jag använder alltid åhlens eller kicks egna vet man hur man gör blir resultatet perfektion men rikligt med kräm behövs och man måste var noga, det blir mycket brun färg och absolut inte orange.  Fläckigt blir det med alla brun utan sol om man inte är noga finns ingen annan orsak. (skrubba kroppen med torrskrubbhandskar också det är väl det enda som kan ge ojämt resultat om man inte gör)

Det största felet människor gör är att dom duschar med tvål/duschkräm på kroppen innan insmörjning av BUS:en det gör att den annrs bruna färgen blir gulaktig istället.  

Svar på tråden Åhléns brun-utan-sol?!