• Anonym

Träna upp underlivet med en dildo?

Hej alla!

Jag har ett litet problem. Jag brukar ofta få ont i slidmynningen när jag ska ha sex. jag tycker värkligen det gör skit ont... jag kan vara jätte uppvärmd och använda glidmedel, men det gör fortfarande ont. Nu funderar jag över om man kanske kan använda tex en dildo att träna upp det med så jag inte får lika ont. Jag va inne på någon sida och läste om rabit, med kulorna för mynningen, kan det funka?

Har ni samma problem eller vet någonting som jag kan göra för att bli av med det? Snälla svara!!

• Svar på tråden Träna upp underlivet med en dildo?
  • Nettisen

Usch låter jättejobbigt!!
    Har du fött barn och blivit sydd??
    Hade en kompis som råkade ut för att läkarna sydde lite fel...
    Det fixades till med ett litet ingrepp (kirurgiskt dock).

Vet inte om jag tror att rabbitten e sån bra idé,
    försök prata med gyn, det finns säkert bättre metoder,
    för sådär kan du ju inte ha det.

Lycka Till!!

• Anonym

Okej nej jag har inte fött barn så det kan inte vara det...
    Det är jätte jobbit kan jag säga, men jag får väl ta och undersöka det där...

Tack för ditt svar

• Anonym

Det är mkt som ska stämma när det kommer till samlag, o sex för övrigt. O vissa kanske helt enkelt är känsligare än andra. Är det så varje gång el är det gånger när det inte gör ont? Fundera på vad skillnaden i så fall kan vara o experimentera o prova er fram. Börja lite försiktigt med fingrar, antingen själv el partner, för att sedan utöka. Vill naturligtvis till att du har en partner som ställer upp till 100, och är lika inne på det som du. Ett annat sätt kan vara att INTE fokusera på penetrerande sex utan på annat som hör sexlivet till:) o njuta till fullo av det, så kanske det bidrar till en mer avslappnad atmosfär? Finns så många andra sätt att njuta.

Är det ngt som gjort ont vid ett tillfälle, är det lätt o spänna sig. Man kan bryta den onda cirkeln genom att prova sig fram med olika metoder. Det kommer lösa sig! O under tiden kan du/ni passa på o ha kul på andra sätt också!

Sedan kan man ju alltid kolla med gynekolog för säkerhets skull, så det inte är svamp el så. Kan även vara så att du har känsliga slemhinnor, speciellt vanligt vid graviditet o efter, men kan förekomma annars också av olika anledningar.

Var snäll mot din mus!
    Lycka till!

• AnnaLund

Tycker synd om dig. Varför inte prova med en dildo? Om jag inte haft i rumpan på ett tag så brukar jag ta en dildo eller två i olika storlekar tills jag mjukat upp muskeln. Borde fungera minst lika bra där fram om jag nu haft det problemet. Lycka till!

• Anonym

Tack va ni är snälla!!! Det är jätte skönt att få era råd!

Jag provade med en dildo igår och det gjorde ont och sen när jag skulle få ut den så gick det knappast *förvirrad* Den hade nästan satt sig fast. Och efteråt så gjorde det så himla ont.

Det är nästan alltid som jag får ont vid samlag tyvärr. Jag ska prata med pojkvännen och höra vad han skulle säga om att inte ha vaginalt sex på ett tag. Jag älskar det orala, är dock inte så förtjust med det anala, men det älskar pojkvännen. Men sist vi hade det var det jätte skönt! hihi

Just för tillfället så träffar jag inte min kille så mycket, det blir bara ett par gånger i veckan pga hans jobb och skola. Men ikväll ska jag lägga mig och försöka öva upp mufflan lite Hoppas jag får det skönt haha

Det där med torra slämhinnor kan det ju faktiskt vara, jag bytte p-piller pga det för ca 6 månader sen men det är kanske bäst att byta... Jag ska nog ringa till Gynkan och sörsöka få en tid snart

Kram på er och ha det bra

• AnnaLund

Jag kan berätta att jag från början inte heller var särskilt förtjust i analsex. Efter lite övning med fingrar och dildos har jag lärt mig att slappna av i stjärten. Om du nu inte kan ta vaginalt pga torra slemhinnor så tycker jag verkligen att du bör prova att försöka öva upp dig där bak. Detta särskilt som din pojkvän också gillar det. Du blir populär, jag lovar. Lycka till!

• Anonym (tips)

Det du berättar om din träning med dildon - att du har ont vid slidmynningen och att den var svår att få ut, och smärtorna tillsammans med din pojkvän låter för mig som har lite samma sak, som att du måste träna dig mer på att känna vad du gör med musklerna i slidan.

Jag tror inte detta i första hand har med torra slemhinnor att göra.

Det är inte ovanligt att reagera som du gör när något försöker komma in i slidan. Hur upphetsad man än är så kan man ha en reflex som gör att man spänner till. Då måste man lära sig att motarbeta den reflexen genom att ha bra kontroll över slidmuskulaturen, eller bäckenbotten som det heter.

Testa med knipövningar som du varierar så att du känner vilka muskler som arbetar där nere.

Precis innan du blir penetrerad - knip ihop ORDENTLIGT. När du sen släpper efter så är musklerna avslappnade och reagerar inte genom att dra ihop sig, eller reagerar mindre åtminstone.

En sak som definitivt inte hjälper situationen är att utsätta sig för smärta.

Bra med egen övning eftersom du då har full kontroll och exakt kan känna av din kropp.

Lycka till!

• Anonym (jag oxå!)

www.familjeliv.se/Forum-4-46/m5672433.html

Här diskuteras vestibulit - samlagssmärta. Tips om hur du kan ta hand om underlivet oxå, olja in, använd luftiga kläder, gå utan trosor när du kan osv. Träna med egna fingrar istället för dildo. Vid smärta är kroppen smart och skyddar sig (=slidans muskler drar ihop sig även om du inte vill, vid smärta) detta måste i så fall tränas bort.

Gå in och läs mer!

• Anonym

Tack så mycket för alla era tips! jag ska genast prova om det blir någon förbättring får hoppas att det funkar.

Nu ska jag in och läsa på länken som jag fått också!!

Tack så mycket

Svar på tråden Träna upp underlivet med en dildo?