• Teälskare

Nyblivna mammor 30+ i Malmö/Limhamnstrakten

Hej!

Är en 37 årig mamma i Malmö som skulle vilja komma i kontakt med nyblivna mammor 30+
    i Malmö/Limhamns området. Skulle vara kul att starta en mammagrupp för oss som går hemma. Om man inte bor i Limhamnstrakten så går det också bra naturligtvis! Gör ett försök att starta en tråd för oss här. Hoppas att det finns någon som jag där ute.

/Teälskaren

• Svar på tråden Nyblivna mammor 30+ i Malmö/Limhamnstrakten
  • IaF

Hej!

Vad kul att du har startat en tråd. Jag är också 37 år (blir 38 år i juni) och fick mitt första barn  den 3 mars. Jag bor i Malmö men flyttar till Arlöv i slutet på maj.

Vi fick vår Oliver efter MÅNGA års kämpande med IVF-behandlingar och missfall. Det känns fortfarande overkligt och han är vårt lilla mirakel.

Är det ditt första barn?

Skulle vara kul att gå en promenad eller något annat. Man känner sig lite ensam emellanåt.

/IaW (Marija)

• Teälskare

Men va kul med ett svar!!!

Vi fick vårt första barn den 2 mars, en liten kille som heter Sixten. Då är som ju nästan lika gamla.
    Håller med om att det känns lite ensamt ibland. Man är ju inte en purung mamma precis även om man inte känner sig speciellt gammal. Alla våra kompisar har barn som är två år eller mer men ingen bebis och ingen som är hemma nu. Skulle jättegärna vilja träffas på stan fika/promenad. 

Hade varit jättekul att starta en mammagrupp i Malmö. Någon mer som nappar?

• ChelseaGirl

Hej, vad kul! Grattis till era killar! Jag fyller 33 nästa vecka. Blev mamma till en liten kille den 30 mars, också första barnet, och bor här i Malmö (vid st knut) med min sambo och våra två katter. Känner mig verkligen inte heller gammal, men har förstått att medelåldern här på familjeliv är lite yngre... Skulle också tycka det vore kul att ses nån gång! Känner heller inte många som är lediga dagtid - men visst vore det skönt att komma ur amningsfåtöljen och träffa likasinnade! :)

• Molls

Hej på er!
    Jag är 35 år och fick vårt första barn i slutet av oktober 2010, en tjej som var väldigt efterlängtad och kom till genom IVF. Bor i centrala Malmö med man och ett gäng katter och så Ebba då så klart. Träffas gärna för en promenad, en fika eller något annat skoj. :)

• IaF

Välkommen Molls och grattis till Ebba!

Vad kul att det är fler som har hittat hit. Jag träffas som sagt gärna för en promenad. Nu är det ju perfekt väder. Jag och Oliver kan nästan när som helst.

• Molls

Vad sägs om en träff på måndag eller tisdag i nästa vecka? Helst efter lunch för vår del. :)

• ChelseaGirl

Hej, jag ses gärna måndag eller tisdag! Ska till bvc på måndag kl. 15.30 så antingen innan det eller som sagt på tisdag. Efter/omkring lunch passar definitivt bäst för oss med. Det brukar ta ett par timmar att starta upp dagen... :) Förslag på plats någon?

• Molls

Skoj! :) Vad sägs om tisdag vid 13? Så kan vi kanske ta en promenad och ev. en fika efteråt? Kungsparken eller Folkets Park kanske?

• IaF

Jag kommer gärna på tisdag om det är väder till det. Kl 13 blir bra. Folkets park tycker jag låter som en bra idé.

• ChelseaGirl

Tisdag kl 13 funkar fint för oss med, vad kul! Ska vi ses vid stora ingången, alltså mot Coop? Ja just det vädret. Vi bor ju precis runt hörnet så jag går dit i vilket fall som helst, och ser om jag hittar någon mer med barnvagn helt enkelt! :)
    /Lina

Svar på tråden Nyblivna mammor 30+ i Malmö/Limhamnstrakten