• Myzan

Hur skickar man varan efter annons på tex blocket

Hur skickar man en vara som någon köpt? Måste man köpa speciella paket på posten eller kan man slå in det själv? Går man med det till posten eller hur funkar det?

• Svar på tråden Hur skickar man varan efter annons på tex blocket
  • alvide

Det beror på vad du ska skicka.
    Viktigt är att packa det bra och inte slarvigt för posten slänger ju paketen hit och dit.
    Tänk på att andra bolag som t ex Schenker kan vara billigare att skicka med och då kan du även spåra paketet.

• Scaniamamma

Du kan göra ett paket själv. eller om det är en liten sak köpa en vadderad påse på posten.

Sen beroende på vad det är och var du bor så finns det olika sett att skicka på
    Dels posten men sen har du dhl, schenker, ups, och bussgods med. Så är det något stort är det värt att jämföra priser hos dom som finns i närheten för det kan skilja enormt.

• Myzan

Om man skickar med annat änPosten, alltså tex shenker eller DHL, kommer dom då och hämtar eller lämnar man in paketet någonstans?

• Akkie77
    Myzan skrev 2011-05-05 11:06:38 följande:
    Vem betalar frakten?
    Köparen betalar alltid frakten, så har jag kört med i alla fall och så är det på t ex auktionssidor som tradera.  Om man inte kan elelr orkar hämta så tycker jag det är fullkomligt vettigt att köparen betalar frakt.
  • Myzan
    Akkie77 skrev 2011-05-05 11:09:31 följande:
    Köparen betalar alltid frakten, så har jag kört med i alla fall och så är det på t ex auktionssidor som tradera.  Om man inte kan elelr orkar hämta så tycker jag det är fullkomligt vettigt att köparen betalar frakt.
    Tack, jag e helt novis. Men ska testa loppi.se. Jag är Buzzador och testar deras koncept för att ge feedback till företaget.
  • Återkommande gäst

Använd vanliga plastpåsar, tex från HM och packa paketen i dubbla lager plast och mycket tejp.
    Försök göra platta paket, blir det tjockare än 3cm tillkommer 12kr i skrymmandeabgift.
    Skriv i annonsen att köparen betalar eventuell frakt - har du möjlighet är det en bra idé att väga paketet innan så att du kan skriva ut exakt fraktkostnad direkt i annonsen.
    Skor kostar nästan alltid 48kr med Posten eftersom de oftast väger mer än 250g och blir skrymmande, så de kan man lika gärna skicka i en väl igentejpad skokartong eftersom man ändå betalar ett fraktpris som täcker brev upp till 500g.

Lycka till!

• Myzan
    Återkommande gäst skrev 2011-05-05 19:13:41 följande:
    Använd vanliga plastpåsar, tex från HM och packa paketen i dubbla lager plast och mycket tejp.
    Försök göra platta paket, blir det tjockare än 3cm tillkommer 12kr i skrymmandeabgift.
    Skriv i annonsen att köparen betalar eventuell frakt - har du möjlighet är det en bra idé att väga paketet innan så att du kan skriva ut exakt fraktkostnad direkt i annonsen.
    Skor kostar nästan alltid 48kr med Posten eftersom de oftast väger mer än 250g och blir skrymmande, så de kan man lika gärna skicka i en väl igentejpad skokartong eftersom man ändå betalar ett fraktpris som täcker brev upp till 500g.

Lycka till!
    Åhh super...tack!
Svar på tråden Hur skickar man varan efter annons på tex blocket