• Xay1de

Varför slutar jag aldrig blöda?

Nu börjar jag bli lite less. Dottern är sju veckor gammal och jag blöder fortfarande. Det slutade helt efter fyra veckor, sen började det om igen efter några dagar. Jag trodde det var min mens, eftersom den kom igång i princip på en gång efter avslaget även med första barnet, trots helamning. Jag hade dessutom lite mensvärk och PMS-humör. Så blödde jag ganska rejält i en fem dagar, en riklig mens helt enkelt. Sen höll  det upp i fyra dagar ungefär och så började det om IGEN! Nu har jag småblött i exakt en vecka, och det visar inga tecken på att upphöra. Det kommer ingentig på nätterna och bara lite på dagarna. Är det det här som är mensen eller? Min BM gjorde en gynundersökning på mig förra veckan och hon sa att allt såg helt normalt ut, livmodern hade dragit ihop sig, hon kände den knappt, och ingenting luktade konstigt.

Är det nån mer som upplevt samma sak? Jag har ju inte ont i magen, och humöret är faktiskt lite menshumör-liknande :-P

vitunhurri.blogg.se - Bloggen som lever igen!
  • Svar på tråden Varför slutar jag aldrig blöda?
  • little mommy

Jag har haft precis likandant. jag blödde tid och otid och hade pauser några dagar sen började det om. trodde det var mens flera gånger.. sen vid vecka 10 slutade det helt. och jag var på efterkontroll "livmodern var läkt osv" 

12 veckor efter förlossningen fick jag mens -.- 

Svar på tråden Varför slutar jag aldrig blöda?