Kolmården
Hejsan!!
En fråga till er som varit på Kolmården, hur bodde ni?
Vart bor ni till bästa pris? Har sett att dom har paketpriser om man har Ica kundkort....Men det borde ju finnas lite billigare alternativ??
Tack på förhand ;)
Hejsan!!
En fråga till er som varit på Kolmården, hur bodde ni?
Vart bor ni till bästa pris? Har sett att dom har paketpriser om man har Ica kundkort....Men det borde ju finnas lite billigare alternativ??
Tack på förhand ;)
vi var på Kolmården för några år sedan och då bodde vi på hotell inne i Norrköping, vi körde ju ändå upp - så det var inga problem att ha en liten bit att köra till Kolmården
Ok hur långt från Kolmården låg det? Och var det bra priser där?
jag var inne o googlade för nån månad sen och fick då upp ett hotell som var bra pris och där ingick även besök på Kolmården, det låg inne i norrköping- men nu minns jag inte vad det hette?
Inga andra som varit där?? :)
Vi var på Kolmården ifjol. Hade först tänkt använda det där ICA-erbjudandet...men det gällde helt fel tid mot vad vi ville åka. Plus att det inte skillde så mkt mot deras vanliga Kolmårdenpaket med övernattning på Vildmarkshotellet.
Så vi köpte paketet med övernattning på Vildmarkshotellet, tyckte det var ett ok pris. Hotellet ligger precis vid djurparken och vi gillade att dom hade en liten badanläggning på hotellet. Där badade vi på kvällen efter en heldag i parken.
För 2 vuxna och 2 barn kostade det totalt typ 3500 kr. Då ingick det frukostbuffé, övernattning, bad, parkering och parkinträde i 2 dagar.
Vi var jättenöjda i fjol! Enda lilla minuset var att hotellrummet var himla litet. Men vi sov ju bara där, så det gick ju. Som tur var hade det en balkong, så vi kunde ställa ut vagnen där.
Bamses Värld är en öppen lekplats i parken, så den är helt gratis.
Delfinshowen betalade vi nog extra till...tror jag (har totalt glömt hur det var). Kolla upp det för säkerhets skull. Vi bokade iaf platser på delfinshowen, så man slapp köa! Ett hett tips alltså, boka showen på samma gång som du bokar hos Vildmarkshotellet.
Kolmården ligger ca 3 mil från Norrköping. Motorväg mesta delen, 2minuter genom ett samhälle som heter Krokek och sen en bit till. Det är lätt att hitta .
I Krokek finns även en camping där man kan tälta/stå med husvagn/bo i stuga om man vill. Annars har Elite Grand Hotel(?) paketerbjudande med boende och entre till Kolmården
Kan även rekomendera att besök till Busfabriken om ni ändå ska till Norrköping . Ungarna älslar det (oaf mina)
// fd Norrköping-/Krokeksbo