• Anonym

Hög puls med normalt blodtryck.

Tog mitt blodtryck precis, har en mätare hemma då jag var nyfiken. Blodtrycket låg på 112/82 så det var ju normalt men min puls är uppe i 92! Känns inte riktigt okej? Måste jag gå till läkaren för detta? Jag är rätt stressig av mig. Vad får man för medicin isåfall mot pulsen? Påverkar det blodtrycket då?

• Svar på tråden Hög puls med normalt blodtryck.
  • Anonym

Jag har normat/högt tryck ca 140/75 , och har sen en tid tillbaka hög puls. Vissa dagar så känner jag den rejält,obehagligt.
    Jag fick anemi för ca 6 mån och innan det upptäcktes så var det mycket värre..
    Jag är också stressig av mig, i typ allt jag gör, tyvärr...

• Anonym

Tror jag ska kolla upp mina näringsvärden snart, då kan jag ju ta upp det här med pulsen. Jag tycker alltid jag haft en rätt hög puls, men är rätt otränad också. Samt stressad då.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-04 17:52:06 följande:
    Tror jag ska kolla upp mina näringsvärden snart, då kan jag ju ta upp det här med pulsen. Jag tycker alltid jag haft en rätt hög puls, men är rätt otränad också. Samt stressad då.
    Otränad här med, samt plus kilon som säkert inte gör det bättre =)

Ja, be om att få ta prover på bla järn, sköldkörtel osv...
  • Anonym

Ska göra det Gjorde det iofs för nått år sedan men jag ska ta värdena regelbundet då jag är glutenintolerant. Sköter mig visserligen men man vet aldrig.

Svar på tråden Hög puls med normalt blodtryck.