Försäkringskassans eviga sjabbel
Återigen har försäkringskassan gjort fel, återigen till min nackdel. Jag har hittills i mitt liv gjort två anmälningar till försäkringskassan, en för min frus föräldrapenning och en för mina pappadagar. Båda anmälningarna helt korrekta och gjorda via internet för att förenkla för alla parter. För att få till två korrekta utbetalningar har nu försäkringskassan behövt göra fem separata utbetalningar, dvs 3 extra enbart för att korrigera deras egna misstag.
Jag måste spendera en massa tid på att kontrollera allt de gör och kontakta dem för att korrigera deras misstag. De måste spendera en massa tid på att göra om samma arbete gång på gång för att få det rätt. Jjag är uppenbarligen inte ensam av att drabbas av deras inkompetens. Vad är felet? Kan en organisation lyckas med att anställa 16 000 personer som alla ligger en bra bit under det begåvningsstreck som indikerar att man kan utföra ens de enklaste uppgifter här i livet? Jag vill ogärna tro det men allt jag sett hittills indikerar ändå att så är fallet.
I mitt upprörda tillstånd blev jag tvungen att maila försäkringskassans överdirektör och generaldirektör för att få deras syn på saken. Det skall bli intressant att se om de tar sig tid att svara eller om de har fullt upp med att komplicera livet för sina kunder.
Mvh