• Anni M

hur gör ni med sperman efter sex??

Det här kanske är en dum fråga, men när man går på toa direkt efter sex, kan man kissa ut all sperma direkt då??
    Vi försöker ju bli gravida nu och jag brukar ligga kvar i sängen (med en kudde under rumpan) i åtmindstonde 15-20 minuter efter, sedan går jag upp och kissar.
    men det känns ju som att man kissar ut alltsammans, men vet ju att man ska gå på toa efter sex för att minska risken för UVI.
    hur gör ni andra? ni som blivit gravida och ni som försöker? Sover ni med det? ligger en stund innan ni går på toa? går på toa direkt? duschar direkt efteråt? 

• Svar på tråden hur gör ni med sperman efter sex??
  • Luullis

Jag har alltid gått på toa direkt och låtit det rinna ut. Jag har blivit gravid ändå. Det kommer in sperma i dig ändå. Man behöver inte ligga kvar.

• nya mamman

jag har inte legat kvar, stigit upp direkt... och plussade för någon minut sedan bara. Så det som behövs kommer nog dit det ska Flört

• AMC80

I någon tråd skrev någon att om du häller fil i ett glas och vänder uppochner på det så rinner mkt ur fast det finns mycket kvar. Samma sak med sperma

• Makka Pakka

Det beror på. Vi höll å i 2,5 år innan vi lyckades bli med barn.
    Makes sperma var ok men inte helt tipp-topp.. det fanns lite för många missbildade spermier.. och liiiite för liten mängd.. så jag låg kvar en liten stund (typ 5 min) med kudden under rumpan.. bara för att försäkra mig att så många som möjligt tar sig in   

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • Jag är bara jag

Du kan resa dig sekunden efter och ändå bli gravid Man kan bli gravid av sex åt andra hållet också utan att ligga ner ö.h.t. Det som kommer ut är överflöd,bl.a sädesvätska. Spermierna simmar in direkt och kan helt omöjligt rinna ut! Jag går upp nästan direkt och går och tvättar av mig.

• Anni M

tack för alla svar, misstänkte att det var så, men skadar ju aldrig att fråga ändå :) 

• Major
    Major: 40 år, Två barn, Mens, 29/4-11, ÄL, 13/5-11, BIM, 28/5-11, Fösta försöket till tredje barnet.
    Tvåbarnsmamma som längtan efter att bli trebarnsmamma. Fick min mens den 29 April-11.
  • Major

Jag äter två tab av varje sort. Dom heter så här:: Rosenrot, Glandin 25,, Mitt val kvinna. Jag äter fem tab av den här sorten också som heter så här: L-Argiplex. Jag har till och med fått min mens tillbaka och det var här om dagen jag fick den.
    Någon som kan lägga till mig på listan???

Major: 40 år, Två barn, Mens, 29/4-11, ÄL, 13/5-11, BIM, 28/5-11, Fösta försöket till tredje barnet.

{#emotions_dlg.flower} Major: 40år, Småland, 3:e barnet...(har 2 barn födda 00, 02) Slutade med
    Tvåbarnsmamma som längtan efter att bli trebarnsmamma. Fick min mens den 29 April-11.
  • Jag är bara jag
    Major skrev 2011-05-07 13:52:06 följande:
    Du är i helt fel tråd kära du! Ville du till BIM-listan för 40+ kanske?
  • Major
    Jag är bara jag skrev 2011-05-07 16:07:43 följande:
    Du är i helt fel tråd kära du! Ville du till BIM-listan för 40+ kanske?
     (orgasmen)
  • Anni M
    Major skrev 2011-05-07 16:26:34 följande:
     (orgasmen)
    ??
Svar på tråden hur gör ni med sperman efter sex??