• doraochjag

frågor och råd från/till en nervös..

HEJ ALLA FINA!
    Jag och min tjej ska till storken i slutet på maj för journalsamtal. Jag är den som ska (förhoppningsvis) bära barnet. Jag är asnervös för jag blir så stressad över papper som ska fyllas i och skickas in osv..

Man ska fylla i 1 mensdagen för de senaste månaderna och då se hur många dagar det är mellan gångerna. Men jag är så rädd att jag räknat fel och därav rädd att den månaden då jag sedan ska börja inte kommer att ha koll på ägglossning och så.. Är helt enkelt rädd för att göra fel.. Det jag undrar är hur ni andra gjort? är det som att det fungerar ändå även om man inte har råkoll bara man kollar med stickor flera dagar i rad för att inte missa? vad säger dem på kliniken om man förklarar att man inte har bästa kollen?
    oj så rörigt detta blev.. hoppas ni förstår vad jag menar och att några av er orkar svara Hjärta

TACK & HEJ 

Just de! gärna tips på frågor som kan vara bra att ställa eller säga på journalsamtalet.. Jag kommer antagligen kollra bort mej..
  • Svar på tråden frågor och råd från/till en nervös..
  • sahara sahara

Vi hade inte haft koll så länge som de ville ha (är det sex månader bakåt?) utan fyllde i pappret på ett ungefär. Det var inga problem. Vi höll koll med ägglossningsstickor i två cykler innan det blev skarpt läge. När det var dags på riktigt visste vi på ett ungefär vilken CD ägglossningen kom, och började testa tre (tror jag) dagar innan dess. Vi gjorde så att vi testade med stickor tre gånger om dagen, och när det började synas en stegring på dem började vi testa med CB:s digitaltest för att vara på den säkra sidan. Jag tror inte att de sa så mycket om det på Stork, utan de antog väl att vi hade koll.

Journalsamtalet är bara en genomgång av journalen ni skickar in i förväg. Det är bra om ni har tänkt igenom donatorvalet - vill ni ha en öppen eller anonym, vill ni låta dem välja eller vill ni välja utifrån deras listor, eller vill ni rentav beställa egen sperma.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Egalia

Det verkar så krångligt inna, kommer ihåg det men när man väl är inne i det så brukar det klarna Vi gjorde så att vi testade med clearblue digitala ägglossningstest några cykler före i tänkte inseminera, då visste vi ungefär när äl kom. Och den cykeln när vi skulle inseminera så testade vi morgon och kväll med clearblue. vi började då några dagar innan för att vara på den säkra sidan! Och var inte oroliga inför journalsamtalet - de är supertrevliga och mycket vana vid att förklara allt detta med ägglossning. Tala om för dem precis hur ni känner det, vad ni är osäkra på och be om råd för hur ni bäst gör. Det är ju därför ni kommer dit!

Massor av lycka till!!!!

• master of disaster

Vi bor så långt bort så vi hade joursamtalet per telefon. Jag tror det varade i tio minuter. Jag skulle säga att det är absolut ingenting att oroa sig för! Vi fyllde också i mens-dagarna på en höft. Inte sjutton hade jag haft koll på det i flera månader. Om du, eller din tjej om det är henne det gäller, är hyfsat regelbunden så är det inga problem. Lycka till! Och spar lite på oron...

Svar på tråden frågor och råd från/till en nervös..