• poirot

Vad skäms du över att ha trott?

Ta skäms med en nypa salt, även om du inte skäms så kan ju alla andra få skämmas å dina vägnar! 

När jag var liten trodde jag att homosexuella var sådana som inte hade sex 
    Jag trodde att allt som var flytande var det för att det innehöll vatten
    Jag trodde  att sveriges huvudstad hette Haparanda 

Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
  • Svar på tråden Vad skäms du över att ha trott?
  • Anonym

när jag var liten trodde jag att när inte hela månen syntes, tex halvmåne så var det för att molnen var ivägen (,men dom kunde man inte se för att det var så mörkt) Skäms

• JuliaåRonjasmammis

Jag trodde att landet Bengali fanns på riktigt. Skäms
    Jag trodde att USA hette och stavades "UVESA".
    Jag trodde att föräldrar inte hade sex när de väl fått barn.
    Jag trodde att polisen kom och hämtade en till finkan om man inte gick till skolan. (Tack för den, morsan!)
    Jag trodde att en enarmad bandit var just det, en skurk med bara en arm. Skäms

Kommer inte på fler exempel just nu, men det finns säker mer.

Don't mess with my integrity!
  • babbelina

Jag var helt övertygad om att mannen på den gamla hundralappen var självaste herren Gud

• Jennywise

Jag trodde (av någon helt outgrundlig anledning) att gasklockan i Göteborg var full med mjölk, vilket är fullständigt ologiskt.

JAG har rätt. DU har fel.
  • Lindis1974

Inte skäms men när jag var liten så trodde jag att man bakade bebisar. Var övertygad om att jag sett mina föräldrar baka fram min lillasyster ... :)

• skyrocket

Jag trodde att tyskland låg brevid finland. Vilket min sambo fick ägna en hel del tid åt att lära mig att det inte alls gjorde. (trodde alltså detta tills för tre år sedan). Hehe, geografi är inte min grej.

• lokisse

jag trode som barn att snor var järnsekret och att man kunde raka snyta ut näsan

Nej det tror jag inte!
  • JuliaåRonjasmammis

Apropå snor...jag trodde benhårt på det där med att om man strök av snoret uppåt från näsan med handen, så fick man så stor uppnäsa att det regnade in.Förvånad

skyrocket skrev 2011-05-04 19:34:40 följande:
    Jag trodde att tyskland låg brevid finland. Vilket min sambo fick ägna en hel del tid åt att lära mig att det inte alls gjorde. (trodde alltså detta tills för tre år sedan). Hehe, geografi är inte min grej.
    Jag tänker inte säga exakt hur gammal jag var när jag fick reda på att Bengali inte var ett riktigt land, men såpass att även jag hade sambo iaf. Och jag är BRA på geografi! Vet inte hur jag tänkte där?Skäms
    Don't mess with my integrity!
  • Mumselumsan

När jag var liten ville jag bli kassaapparat (expedit i butik menade jag) :-O

Pappa lurade i mig (och senare även mina syskon) när jag var liten att blommorna skrek när man plockade dom men det var så högfrekvent att man inte kan höra det som människa, jag trodde benhårt på det och trodde det länge. Fortfarande idag kan jag inte låta bli att tänka på det och tycka det är lite hemskt fast jag vet att det inte är sant...Eller är det det?!

juwilo.blogg.se

• lokisse
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-05-04 19:41:12 följande:
    Apropå snor...jag trodde benhårt på det där med att om man strök av snoret uppåt från näsan med handen, så fick man så stor uppnäsa att det regnade in.FörvånadJag tänker inte säga exakt hur gammal jag var när jag fick reda på att Bengali inte var ett riktigt land, men såpass att även jag hade sambo iaf. Och jag är BRA på geografi! Vet inte hur jag tänkte där?Skäms
    *googlar bengali*
    Nej det tror jag inte!
Svar på tråden Vad skäms du över att ha trott?