• Shaun the sheep

Måla om på toaletten?

Jag har en liten gästtoalett som jag gärna skulle vilja måla om. Just nu är den i nån fruktansvärd ljusgul nyans som gör att alla ser riktigt fula ut. Den gör det dessutom totalt omöjligt att inreda på ett mysigt sätt.

Tror ni att det funkar med vanlig väggfärg därinne? Skulle eventuellt vilja tapetsera en av väggarna, men frågan är om det går? Det sitter ett sånt där utsug på den väggen, hur funkar det då?

Hoppas på svar, själv har jag tummen mitt i handen

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Svar på tråden Måla om på toaletten?
  • Mamsis

Ang vanlig väggfärg så fungerar det men är det hyreslgh så brukar det inte godkännas. Det går att tapetsera men av samma anl som ovan är det inte heller alltid godkänt.

Jag vill också måla om, jag har en läskigt aprikosrosa färg på min toalett och jag vill göra om, det blir nog att måla dock då jag hyr och det är väv på väggen.

www.styleroom.se/album/882 (bild långt ner i albumet)
    www.styleroom.se/album/24606
    www.styleroom.se/album/25668
    www.styleroom.se/album/16795

Några länkar på hur det kan se ut, det är ju superläckert!

• Shaun the sheep

Det är ju tyvärr hyreslägenhet. Men om man köper vit färg för kök och våtutrymme då? Det går ju att få tag på relativt billigt. Funderar ändå på att tapetsera, om man kör med Easy up är det ju bara att riva ner om värden avskyr det..

Kollade på några av bilderna, det blev verkligen stor skillnad! Så fina gästtoaletter! =)

• Mamsis

Ja, de flesta värdar har inget emot att man fixar hemma, bara man gör det yrkesmässigt riktigt   Jaha, jag trodde easy up tapeter var som vanlga tapeter?  Men de är alltså bara att riva ner enkelt om man vill byta eller inte får ha dem för värden?

• IaOnDaFluff

Våtutrymmes färg är okej. Men prata med hyresvärden först så att du inte blir betalningsskyldig när ni flyttar.
    Tänk på att det kanske också är så att ni måste göra det i någon "neutral" färg. Men prata med dem först. 

• Mamsis

Ang utsuget, det får du inte tapetsera över. Du får skära runt det isf.

• Shaun the sheep
    Mamsis skrev 2011-05-08 12:26:54 följande:
    Ja, de flesta värdar har inget emot att man fixar hemma, bara man gör det yrkesmässigt riktigt   Jaha, jag trodde easy up tapeter var som vanlga tapeter?  Men de är alltså bara att riva ner enkelt om man vill byta eller inte får ha dem för värden?
    Det är det jag har fått höra iallafall. Att man ska kunna riva ner utan att de skadar underlaget :)
    IaOnDaFluff skrev 2011-05-08 12:27:03 följande:
    Våtutrymmes färg är okej. Men prata med hyresvärden först så att du inte blir betalningsskyldig när ni flyttar.
    Tänk på att det kanske också är så att ni måste göra det i någon "neutral" färg. Men prata med dem först. 
    Ja, jag kommer i såfall måla vitt, det vet jag att flera av mina grannar har, så det borde ju vara OK.
    Mamsis skrev 2011-05-08 12:29:24 följande:
    Ang utsuget, det får du inte tapetsera över. Du får skära runt det isf.
    Ja, självklart gör jag runtom! Fast det kanske vore smart att tapetsera över, då kanske man skulle slippa det himla ljudet som kommer därifrån Min son är överygad om att det spökar!
  • nuharjagbytt

Jag har ingen erfaranhet själv av tapetsering med att Easy up är lätta att riva ner gäller antagligen bara innan limmet har torkat! När jag googlade hittade jag tom kommentar om att de var svåra att få bort... Men hittade ingentligen inget vettigt om att ta bort dem... Kanske någon annan som vet? jag tycker de borde sitta lika bra som andra när de torkat.

• IaOnDaFluff
    Shaun the sheep skrev 2011-05-08 13:10:47 följande:
    Det är det jag har fått höra iallafall. Att man ska kunna riva ner utan att de skadar underlaget :)
    IaOnDaFluff skrev 2011-05-08 12:27:03 följande:
    Ja, jag kommer i såfall måla vitt, det vet jag att flera av mina grannar har, så det borde ju vara OK.Ja, självklart gör jag runtom! Fast det kanske vore smart att tapetsera över, då kanske man skulle slippa det himla ljudet som kommer därifrån Min son är överygad om att det spökar!
    Vitt borde absolut vara okej!
Svar på tråden Måla om på toaletten?