• bili

Behöver man micro sim till en iPhone 3GS?

Ja, som frågan lyder:
    Behöver man ett micro sim till en iPhone 3GS?

• Svar på tråden Behöver man micro sim till en iPhone 3GS?
  • bili
    MizzPiggy skrev 2011-05-04 20:55:39 följande:
    micro simkort? nä du, jag har en iphone 3gs o de har vanligt sim kort i,
    Så bra! Det var det jag misstänkte. :)
  • bili
    emzic skrev 2011-05-04 21:04:50 följande:
    Är först till 4an det behövs.. :)
    Härligt! Då var problemet löst.

Är det någon som vet var man kan låsa upp en iPhone som är låst till 3?
    Alltså måste jag gå till 3 och få den upplåst? 
  • MizzPiggy

va? behöver man micro sim kort till 4:an? jag har beställt en fyra nämligen, visste inget om de, hur gör jag då??
    har bara ett vanligt sim kort nu ju...

• lillalexiia
    bili skrev 2011-05-04 21:08:00 följande:
    Härligt! Då var problemet löst.

Är det någon som vet var man kan låsa upp en iPhone som är låst till 3?
    Alltså måste jag gå till 3 och få den upplåst? 
    Har hört att man kan jailbreaka den, då ska man låsa upp dom men hur eller vad osv vet ja inget då ja inte äger en iphone. Sök på google om det.
  • bili
    lillalexiia skrev 2011-05-04 21:15:01 följande:
    Har hört att man kan jailbreaka den, då ska man låsa upp dom men hur eller vad osv vet ja inget då ja inte äger en iphone. Sök på google om det.
    Jo, det vet jag. Men jag tänkte mer hur det går till om jag går till en butik. Alltså i detta fallet 3's butiker. 
    Måste man ha kvitto med sig? Hur lång tid tar det? Vad kostar det? 
  • EFI
    bili skrev 2011-05-04 21:25:57 följande:
    Jo, det vet jag. Men jag tänkte mer hur det går till om jag går till en butik. Alltså i detta fallet 3's butiker. 
    Måste man ha kvitto med sig? Hur lång tid tar det? Vad kostar det? 
    Du måste gå till 3 för att få den upplåst, om du inte vill bryta några garantier och liknande. Kostnaden får du veta om du ringer 3 och frågar. Brukar ligga runt en 300 kronor.
    Apple user since 1987
  • MizzPiggy

Emmaja: hmm bra att
    Man får den upplysningen när man beställer luren liksom... Men tack för länken!

• EFI
    MizzPiggy skrev 2011-05-04 23:05:06 följande:
    Emmaja: hmm bra att
    Man får den upplysningen när man beställer luren liksom... Men tack för länken!
    De flesta operatörer ger en ett microsim kostnadsfritt när man köper en iPhone, så jag hade inte lagt några 199:- på att göra det själv. Dessutom finns alltid risken att passformen inte blir lika bra, som om man får ett microsim "från fabrik" så att säga. Ring 3 i morgon och be dem skicka ett microsim till dig. Glad
    Apple user since 1987
  • sandra  1986

Jag har en iphone fyra och har Telia. Jag gick bara in till Telia så fick jag ett microsimkort. Han lade bara över mitt nummer på kortet, tog 2 sekunder och kostade ingenting..

• c0ol
    EFI skrev 2011-05-04 23:25:51 följande:
    De flesta operatörer ger en ett microsim kostnadsfritt när man köper en iPhone, så jag hade inte lagt några 199:- på att göra det själv. Dessutom finns alltid risken att passformen inte blir lika bra, som om man får ett microsim "från fabrik" så att säga. Ring 3 i morgon och be dem skicka ett microsim till dig. Glad
    äh jag har gjort min microsim med en köttkniv, skulle jag be om ett nytt microsim så får jag inte bankid i det, så därför karvade jag till mitt själv. :)
    Följ mig på twitter www.twitter.com/ralftraskman
  • EFI
    c0ol skrev 2011-05-05 14:23:11 följande:
    äh jag har gjort min microsim med en köttkniv, skulle jag be om ett nytt microsim så får jag inte bankid i det, så därför karvade jag till mitt själv. :)
    Jo, men du har ju förflutet som datanisse precis som jag misstänker jag. Alla är inte så händiga att det rekommenderas. Dessutom läser man både här och där om de som gjort det själv (tom med sån där maskin) och fått droppade samtal som följd. När de bytt till ett fabriksgjort kort har detta ordnat till sig. Men visst, man gör som man vill, jag gav bara råd efter vad jag tyckte verkade mest safe. Glad
    Apple user since 1987
  • MajaAndersson

Hej jag behöver ett simkort till min iphone 3 svara på detta om ni säljer ett sånt simkort för den mobilen

• Frontline
    MajaAndersson skrev 2015-12-18 15:22:47 följande:
    Hej jag behöver ett simkort till min iphone 3 svara på detta om ni säljer ett sånt simkort för den mobilen
    Jösses vad menar du?
    Jag har flera stycken som ligger och skräpar men varför inte bara skaffa ett nytt med den operatören du vill ha för?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline

Visst jag vet att det var en gammal tråd men frågan jag svarade på var ju från idag...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Behöver man micro sim till en iPhone 3GS?