Ni med småbarn, hur hinner ni med träning?
Den här tråden riktar sig till er som har småbarn och särskilt till er med fler än ett barn.
Jag har en dotter på snart ett år och är f.n. föräldraledig med henne. Jag gillar att träna och försöker hålla igång i snitt 4-5 gånger per vecka, främst löpning och lite styrketräning. Tycker att tiden räcker ganska bra då jag utnyttjar kvällarna när hon sover till träning samt helgerna när min sambo också är hemma. Hon tränar f.ö. också en del.
Det jag funderar på är hur möjligheten att få tid till träning förändras när barn nummer två kommer samt när barnen blir äldre och mer krävande? Kan tänka mig att det är en stor omställning att gå från ett till två barn.
Man vill ju ha tid till familjen men även tid till sig själv. Att hålla sig i form får mig att bli mycket piggare och gladare så det betyder onekligen en del för mig.
Så vad jag skulle vilja veta är era erfarenheter, tips och trix och annat på hur man får livspusslet att gå ihop så att det efter jobb finns tid till barnen, partner och till sig själv. Hur mycket "egentid" har ni per vecka?