• blondie1986

enligt bm

var till bm idag för att få p-piller var glad först men blev arg efter jag stått på vågen och hon säger att jag är överviktig visst jag är inte smal men efter att varit gravid i 2år och nu har en som på 1år och en dotter på 3månader så kan man inte vara en fotomodell vilket enligt henne man tydligen ska vara enligt henne ska jag ha tränat och gått ner ca 20kg på 3månader för hon sa att jag skulle ha satt fart med träningen direkt for är man 170lång som jag är så ska man väga 54kg men hur gör man för att gå ner 20kg på 3månader efter en förlossning ni som lyckats kan ju förklara det för mig

• Svar på tråden enligt bm
  • fostermamma

Det stämmer INTE !
    jag är 170 cm lång o väger 54kg och är JÄTTE JÄTTE smal !!!!

• lilla mej

ehhe va 170cm och vaga 54kg? nej det kan inte stamma... jag ar 160 och det minsta jag ska vaga enligt viktvaktarna ar 53kg efter det ar jag "underviktig"...

• blondie1986
    fostermamma skrev 2011-05-04 22:07:25 följande:
    Det stämmer INTE !
    jag är 170 cm lång o väger 54kg och är JÄTTE JÄTTE smal !!!!
    okej förstår inte hur en bm kan säga så och inte till en som fick barn för 3månader sen
  • Hettie

Skojar du ?? Är din BM dum i huvudet på riktigt ??? 54kg till 170 ger ett BMI på 18,7. Det är ju undervikt ! Nästa gång du pratar med din BM kan du väl fråga om hon brukar rekommendera undervikt till relativt nyförlösta mammor ? Jag blir så jävla less på vårdpersonal som snackar skit och ger helt godtyckliga rekommendationer...

• fostermamma

Hon måste ha sagt helt fel !

• NenneLo

Det där är snarare vad man ska väga om man är 1.60 lång

• blondie1986

hon satt och berätta hur duktig hennes man var som gått ner 11kg på 8 veckor genom att bara äta sallad

• Lindreas

Det fattar jag inte. Jag är 172 cm lång, när jag väger under 65 ser jag helt sjuk ut. Att du är överviktig för tillfället är ju inte så konstigt om du fick barn för tre månader sen, men att du skulle satt fart med träningen och gått ner allt redan nu är ju jätteknäppt. När jag var hos min bm och sonen var fem månader gammal så frågade hon vad jag vägde och sa bara att jag hade gott om tid att gå ner till startvikten. "Nio månader upp, nio månader ner" som hon sa.

• Sophia

Man brukar väl ganska enkelt räkna att man ska väga "10kg under sin längd"?
    Alltså jag som är 1.68 cm ska väga 58, du som är 1.70 ska väga 60..
    Tror det är en mer vettig siffra. Sen är det ju definitivt inte rimligt att man ska ha hunnit träna bort alla kilon på 3 månader. Har man inte lagt på sig något "extra" går det ju väldans fort men oftast har man ju inte den turen.. ;)
    Jag gick ner 12 kg på 7 dagar, de andra 7 försvann också av sig själva men det tog väl snarare 6 månader skulle jag tro!
    Ta inte åt dig av vad puckot sa, hon måste ju ha menat 64kg! 

• Ramborg

Min barnmorska sa att den nyblivna mamman bör helst vara tillbaka på sin "startvikt" när barnet fyller ett år.

• MammaTillDomFinaste

eeh, min BM sa att man ska ta de lugnt å när jag bara allmänt frågade över att gå promenader med stavgång några månader efter förlossningen så sade hon att de räcker absolut med bara barnvagnspromenader, kroppen behöver ta de lugnt, inte köras med. å då var de bara stavgång jag ville! 9 månder upp, 9 månder ner sade hon. å då är hon väldigt smal å fräsch själv.

♥ (¯`°?.¸ ♥Tuva 090125 - Lillebror BF 110528♥¸.?°´¯) ♥
  • Sophia

Juste kom på att min svåger som är PT sa att man absolut INTE får träna på 8 veckor efter förlossningen då kroppen är ett blödande sår som måste få läka innan man börjar träna. Sen kan man ju såklart ta en promenad men inga avancerade träningspass. Du kanske skulle upplysa din BM om det?

Svar på tråden enligt bm