lactacyd till ansiktet?
jag har hört att man kan använda lactacyd till ansiktet mot acne, trots att det är en "tvål".
Har du gjort det, och hur har det påverkat ditt ansikte?
jag har hört att man kan använda lactacyd till ansiktet mot acne, trots att det är en "tvål".
Har du gjort det, och hur har det påverkat ditt ansikte?
puttar!
Jag har använt lactacyd i ansiktet som mild rengöring. Men för att bli av med acnen så har det enda som fungerat varit att gå till läkaren och fått preparat utskrivna på recept. Det finns jättebra behandling att få både för mild, måttlig och kraftig acne. Man måste inte ha bölder i ansiktet för att kunna få hjälp av en läkare. Det är onödigt att lida av acne när det finns bra hjälp att få. Finnar kan inte tvättas bort...
Acnicyl på apoteket, finnarna försvinner.
Jag fick enormt torr hy. Inget jag rekommenderar. Kanske funkar om man tar någon bra crème efteråt?!
Jag har rosacea(vuxenacne) så de receptfria på apoteket var rena katastrofen för mig. Det är klurigt det där med huden under graviditet och amning. Jag trodde jag skulle plågas av min acne hela graviditeten, men efter v. 12 så försvann alla finnar helt. Det måste bero på hormonerna.
Det bästa du kan göra så länge är nog att försöka hålla huden i balans, tvätta med milda rengörningsprodukter som din hud tål(alla är vi olika), smörja med en bra creme etc.
Jag använder Ids mineralfoundation, det kan rekommenderas. Det döljer blemmor och rodnader utan att orsaka nya. Jag kan använda det dagligen och tom. sova i det utan att få någon reaktion.
Sedan kan du ju alltid prova att försöka förbättra huden inifrån genom att äta bra och naturlig mat, skippa socker, transfetter, vitt mjöl och annan raffinerad mat. Men det kan ju vara svårt under amning då man är så sjukt hungrig!