• Gurkan

Äsch fettfläckarna går ju inte bort!

Köpte ett par nya sommarbyxopr till lilleman och första gången han använde dem tappade han korv på dem. Ingenting jag tänkte på då han är bara ett år så det tappas rätt mycket mat. Byxorna åkte i tvätten med neutral tvättmedel samt vanish men tyvärr sitter d-r nu en stor fettfläck på byxan. Känns lite tråkigt när de bara är använda en gång. Har någon något supertips på hur jag kan få bort en intvättad fettfläck och vad jag bör göra  i framtiden?

• Svar på tråden Äsch fettfläckarna går ju inte bort!
  • mage06

Diskmedel, jag använder yes massera in i fläcken. Går garanterat bort

• IsDimma

Galltvål

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Gurkan

Yes har jag hemma, massera in och bara in i maskinen igen?
    funkar det på intvättade fläckar? Vet du det säkert? Menar inget illa!!! Vill bara inte sätta fast fläcken hårdare...

Galltvål har jag hört om men var köper jag det?

• Gurkan

Funkar det förresten på intvättade fläckar med, galltv¨ål?

• Ramborg

Yes diskmedel på fettfläckar.
    TaBort på allt annat.
    Galltvål om fläcken sitter kvar.

• Gurkan
    Luullis skrev 2011-05-05 08:04:23 följande:
    Jag har fått bort intvättade fläckar med galltvål. Föredrar den fasta tvålen, men det finns även i flytande variant.
    Finns på Claes Ohlson eller babyproffsen.(har sett det där iaf men vet ej hur det ser ut överallt)

www.clasohlson.se/Siteseeker/Search_o.aspx?q=...

www.galltval.com/
    Smidigt!
    Gubben jobbar jämte Clas Ohlson så då kan han springa in där en runda på lunchen så slipper jag lasta in barn och köra 5 mil tur och retur för tvålen.

Tack!!

Står det på förpackningen hur man gör?
  • Luullis
    Gurkan skrev 2011-05-05 08:11:07 följande:
    Smidigt!
    Gubben jobbar jämte Clas Ohlson så då kan han springa in där en runda på lunchen så slipper jag lasta in barn och köra 5 mil tur och retur för tvålen.

Tack!!

Står det på förpackningen hur man gör?
    Jag blöter fläcken, gnuggar upp ett lödder och sen gnuggar jag tills fläcken försvinner, ibland med en svamp...  Sen är det vara att skölja och tvätta i ev maskin.
Svar på tråden Äsch fettfläckarna går ju inte bort!