• ellysmamma

Mörkhårig dotter -Gråa hårstrån!

Hej!

jag har en dotter på snart 2 år.
    Nyss när jag kammade henneshår hittade jag ett jättegrått hårstrå i hennes hår. Hon är rätt brunhårig, inte svarthårig som jag är.  Nästan på snudden till ljusbrunhårig.
    har även hittat ett väldigt blont hårstrå i hennes bakhuvud.

hennes pappa är halv svensk, men på hans svenska sida så är hälften mörkhåriga ,hälften blonda och blåögda.

Hon ser själv knappast svensk ut, men kan dessa gråa hårstrån vara pigment från dessa gener?.. Jag blir nämligen väldigt orolig, tänk om hon är sjuk? Hon är ju väldigt pigg i allmmänhet och busig, hon är helt normal *peppar peppar*

Bör jag oroa mig? kan jag ge henne något så hon inte får gråa hårstrån? ( hon har inte haft håret i solen)

• Svar på tråden Mörkhårig dotter -Gråa hårstrån!
  • morochmer

Om du oroar dig för att din dotter är sjuk så ska du uppsöka läkare!

• Lowika

Äsch. Lite olika pigment här och var. Inget konstigt. Jag är röd-blond, men en del hår är nästan kolsvarta! Känner flera killar som har pigmentfläckar i sitt annars mörka hår, och har nästintill vita fläckar på huvudet! De är inte sjuka för det. Det är bara pigment, och skillnader.

Har du inte sett på reklamen för hårtoning? "vill du inte ha hår som bara har en nyans och ser ut som en hjälm på huvudet? Använd då blabla toning, för en naturlig lyster i 17 olika nyanser" 

• Flygfotogen

Skulle tippa på att håret kommer från en på något vis skadad hårsäck och att det därför saknar pigment/melanin.

Svar på tråden Mörkhårig dotter -Gråa hårstrån!