• Pyff

Sempers fruktdryck......................finns det nåt liknande?

Alexander dricker vatten till maten men till frukost och mellis dricker han Sempers pärondryck eller sån fruktdryck på tetra från Semper som finns att köpa i 3-pack vid barnmaten. Den är ju osockrad vad jag kan förstå och det känns bra. Däremot undrar jag om det finns några större förpackningar att köpa med nåt liknande. Alltså, det känns inte bra att köpa vanlig light-saft tex, det kan väl inte vara samma sak eller???? Det måste ju finnas nåt bättre om man inte vill ge massa sött. Tycker bara det känns så osmidigt att köpa typ 10 små flaskor i veckan om det finns nåt bättre alternativ (förpackningsmässigt alltså)
    Hoppas nån förstod mitt svammel

• Svar på tråden Sempers fruktdryck......................finns det nåt liknande?
  • Lady Bling

Kiviks äppeljuice ska vara helt osockrad enligt deras hemsida.

• 1977

vill absolut inte låta som en moraltant men osockrad betyder inte att den är sockerfri!!!!

• Pyff

1977: Nej det var så jag tänkte också.............................. För fruktdrycken för barn är ju helt osötad (och den smakar därefter - blää ) men ALexander gillar ju den så jag vill inte introducera söta drycker än.

• Lady Bling

Den som inte är koncentrerad alltså, i enlitersförpackning. Den ska vara bara ren äppeljuice utan tillsatser. Du kan ju ändå späda ytterligare med vatten om du vill att den ska var lite svagare. Vet inte hur det är med deras lättdryck, om den bara är sockerfri, lättsockrad eller har sötningsmedel. Kolla i affären, kan tyvärr inte hitta något om det någonstans.

• Hannajo

Lightsaft innehåller ju sötningsmedel, skulle hellre ge saft med vanligt socker än det...

• Pyff

Ok, Fragglan ska kolla det, tack!

Hannajo: Jo, det var ju det jag sa.............

Svar på tråden Sempers fruktdryck......................finns det nåt liknande?