• anewun

Blivande 15 åring

Vi ska åka till en släkting 45 mil bort som fyller 50 år.Vi blir borta tors-sön. Dottern och hennes pojkvän har varit tillsammans ett halvår den dagen vi åker och har gjort planer för den dagen. Nu vill hon såklart inte följa med oss när vi andra åker. Hon menar att den dagen är viktig! Hon tycker att mormor eller kusin kan passa/ bo med  henne under tiden vi är borta. Jag tycker så klart hon ska följa med oss. Förstår ju samtidigt hur hon känner det. Antagligen kan vi ordna så att någon kommer och bor hos henne. Jag litar fullt på att hon tar ansvar. Så egentligen vet jag inte varför jag tvekar... Tycker samtidigt att släkten är viktig ju. Hur tänker ni?

• Svar på tråden Blivande 15 åring
  • Summermom11

Om hon är ansvarsfull skulle jag låta henne stanna hemma, hur kul kommer hon ha om hon blir tvingad att åka med?

• anewun

Sant!
    Samtidigt så vet jag att hon kommer att ha det underbart dit vi ska med. Antagligen kommer hon ju sura rejält resan dit,  första timmarna. Sen tror jag nog hon kommer  att uppskatta det. Inte lätt att va tonårsmamma och veta vad som är rätt och fel....

• Elenas hasselbackspotatis 86

Hmm, jag hade med låtit henne stanna hemma - med eller utan släkting. Det blir inte roligt med en sur medtvingad 15 åring och hon skulle nog bli superglad över att du visar att du litar på henne (ett viktigt steg i utvecklingen)

Svar på tråden Blivande 15 åring