• Anonym

Tagit ur bröstpiercing, nu luktar hålet äckligt och varar, hur får jag bort det här innan jag ska börja amma??

Eftersom jag är gravid bestämde jag mig för att plocka bort alla mina piercingar. Alla har läkt fint förutom den i bröstvårtan. Klämmer man på den så kommer det ut någon mjölkliknande vätska som luktar väldigt äckligt.. Antar att det är någon typ av infektion?

Nu måste jag få bort det här innan jag börjar amma.. Kan ju inte låta bebisen suga på en infekterad tutte!

Hur ska jag göra? Någon med erfarenhet? Kommer det här hålet ens växa igen?

• Svar på tråden Tagit ur bröstpiercing, nu luktar hålet äckligt och varar, hur får jag bort det här innan jag ska börja amma??
  • Nesss

Mitt hål växte aldrig riktigt igen, de bröstet var värst när mjölken väl rann till..

Men gå till en studio och fråga dem, eller på apoteket

• Anonym
    Göllet skrev 2011-05-05 12:33:27 följande:
    Mitt hål växte aldrig riktigt igen, de bröstet var värst när mjölken väl rann till..

Men gå till en studio och fråga dem, eller på apoteket
    Okej, kanske blir så för mig också då. Det ska jag absolut göra :) Måste ju försöka bli av med det här så fort som möjligt
  • Nesss
    Anonym skrev 2011-05-05 12:39:48 följande:
    Okej, kanske blir så för mig också då. Det ska jag absolut göra :) Måste ju försöka bli av med det här så fort som möjligt
    Absolut, men apoteket borde kunna ge dej bra råd om hur du ska göra
  • artax

När min hade svårt att läka köpte jag en vanlig liten spruta på apoteket (utan nål ofc) som jag tog drog upp koksalt i och tryckte mot ena sidan så spolade jag igenom hela hålet då blev det bättre ganska fort.. kanske kan du testa det? 

Blir lite orolig nu.. när ska man ta ur piercing ur bröstvårtan om man vill bli gravid för att undvika problem?
     när jag piercade mig sa hon att den inte skulle påverka ammning alls är det så?

• Nesss
    artax skrev 2011-05-05 15:15:34 följande: 

Blir lite orolig nu.. när ska man ta ur piercing ur bröstvårtan om man vill bli gravid för att undvika problem?
     när jag piercade mig sa hon att den inte skulle påverka ammning alls är det så?
    Vissar bara bort smycket under själva amningstillfället. Jag tog ut min ett halvår innan jag blev gravid och ändå var de inte helt läkt.
    Jag tror inte de påverkar amningen, men jag märkte en stor skillnad på "läckandet", ur de piercade bröstet rann de verkligen medans de andra var mer lite droppande.
  • And3RZsoN

Jag var inne häromdagen med min piercing i bröstvårtan (bytte till längre stav då brösten blivit större ) Iom att min piercing ja hade va extremt tunn och liten (andra mått används i USA) så fick jag trycka igenom en tjockare AJ :P det började då att blöda lite och han piercaren sa att ja skulle ta en pad och dränka i koksaltlösning å lägga på bröstet 5 min morgon å kväll skulle det onda och irriterade inte vara fint om två veckor så rådde han mig att ta bort piercingen annars kunde ja gott behålla den men får ta bort å sätta dit vid varje amning :) min bröstvårta vart fin och bra redan 3 dagen :)

• Anonym

Kan ju berätta att jag var inne på apoteket idag och frågade. Fick rådet att lägga en bomullstuss med alsolsprit över ett tag för att få ut eventuellt var och rengöra så att infektionen släpper. Det skulle tydligen räcka med att göra det några gånger..

Men det som jag tänker på är att då finns ju ändå hålet kvar. Om inte det växer igen kanske det kommer samlas smuts och annat blä där igen som kanske skapar med infektion? Det blir ju jävligt jobbigt..

Ska nog prata med min barnmorska om det här också.. Men ska testa alsolspriten några gånger först.

Svar på tråden Tagit ur bröstpiercing, nu luktar hålet äckligt och varar, hur får jag bort det här innan jag ska börja amma??