• royallove

Babysim

Vad har ni på ert barn vid babysim? Min bebis är 2,5 månad och ska snart börja på babysim. har sett i affären att det finns blöjor man kan ha vid bad. Ska man ha en sån på och en badbyxa över? Eller ska man ha en sån badbyxa med "inbyggd" blöja i, funkar dessa?

• Svar på tråden Babysim
  • myrtorp

Badblöjan kan du ha. Bara blöjan altså, du behöver inte ha något över.
    Annars går det bra med badbyxor också. Utan blöja under. Bara man har något så att de fångar upp ev liten olycka som kommer... :)

• TheMother

Man väljer antingen eller. Eller, iofs, tror att på vissa ställen vill de att barnet har badbyxa med resår/dragsko för att de anser att blöjan lyfter barnet för mycket.
    Vi köpte badbyxa med resår vid ben och mage. Det är då viktigt att det verkligen sitter tätt runt dem, så man ska inte välja för stort.
    Badblöja fungerar med (så länge badhuset godkänner det) och man har inte vanlig badbyxa över.
    Tydligen är det ovanligt men bajsar barnet i vattnet så är det viktigt att man går upp direkt, oavsett vad man väljer..

• LNE

aquabarn tillåter inte engångsblöjor utan det måste vara riktiga badbyxor godkända av dem.
    ex.
     http://www.aquabarn.se/shop/

badblöjor gör att barnet flyter upp med rumpan vilket dem inte ska

• Dixie

vi har alltid haft imse vimse badbyxor till våra barn!

• babydjungeln

Båda fungera lika bra, det hur man känner! Men de flesta har speciell badbyxa som sitter tätt kring benen och magen. Dessa finns ofta att köpa på baden eller i barnvagnsaffärer.   

Läs gärna min erfaring här

hoppas det blir en succes

• MHK

Badblöjor finns att köpa i de flesta mataffärer. Jag tog min äldsta son som nu é 2,5 när han va ca 6 månader och det va det bästa jag har gjort. Tog även bilder under vattnet, supercooltGlad

• Stellasmamma

Jag har upplevt att badblöjjan är så stor och klumpig i vattnet och att min dotter då inte är lika rörlig i vattnet.
    Jag tycker att det bästa är att ha vanliga badbyxor med resår runt midja och lår (För att hålla eventuell bajs inne i byxan). 

Svar på tråden Babysim