vällingflaska
Jag ska köpa en bra flaska till välling. Vad kan ni rekommendera?
Jag ska köpa en bra flaska till välling. Vad kan ni rekommendera?
Dr Brown! Har fungerat bäst som första flaska för mina barn och flera av mina vänners barn. Lätt för barnet att lära sig dricka ur flaskan. Men den är jobbig att diska så när barnet väl kan dricka bra kan man byta till någon "vanlig" flask sort.
Jag gillar esska flaskorna. Har använt dom från första stunden till min dotter. Hon är flaskmatad från start.
Till våran första son så använde vi mam´s flaskor, men till minstingen fick vi prova prova och prova oss fram innan vi hittade en som han ville dricka ur och det blev esskas wideneck det är en bra flaska som är väldigt lätt att diska ur med en vanlig diskborste.
lycka till kram kram
har använt olika flaskor o alla har fungerat jättebra, du kan ju pröva dig fram med napparna om vilket som passar bäst. finns ju lösa att köpa. Lycka till...
vi kör esska wideneck med mams ultivent nappar nr 2 till - funkar super till lillans ersättning
Elina har bara gillat latexdinappar och då har vi bara hittat NUK, men de har fina men lite dyra flaskor...
Esska är dom absolut bästa i vårt tycke!
Vi använder dr Browns och är jätte nöjda!
säger som EwBj vi har oxå NUK till vår dotter m latexnappar men som sagt flaskorna å napparna e relativt dyra om du jämför m esska t ex. Men denna flaska va den enda hon tog när hon skulle börja m flaska...
Vi kör också Esska med den anatomiska nappen (fullkornsvällingsnappen till vanlig välling blev vändpunkten i kampen för vällingsdrickandet här). Gillar att den är så billig att man kan ha ett gäng och inte måste diska av dem direkt. Tror inte själva flaskan spelar så stor roll, barnet märker ju bara av själva nappen...
Det klart - man kan ju ha ett gäng av de dyra flaskorna också men det hade vi nog inte unnat oss
Vi har använt Mams med vid hals. Då slipper man vällingpulver i hela köket. Dessutom är graderingen tydlig. Något man uppskattar kl 5 på morgonen då man är lite skumögd....
Man måste ha ett par stk.
Nappar har vi de som är kompatibla dvs Mams egna.