Gravyr på förlovningsringar
Hej
Jag och min sambo är lite i förlovningstankar men nu har jag börjat fundera på vad man egentligen ska gravera in i ringarna
Vad har ni ingraverat i era ringar?
Hej
Jag och min sambo är lite i förlovningstankar men nu har jag börjat fundera på vad man egentligen ska gravera in i ringarna
Vad har ni ingraverat i era ringar?
Jag har hans namn datumet och sedan en bokstavskombination som inte betyder något för någon utom oss två, för oss är det allt som behöver sägas.. ;)
Jag har ett hjärta, sen hans namn och datumet :)
Han har samma fast med mitt namn såklart :))
Bara våra namn, jag har hans och han mitt.
Vi har varandras namn, datum och landet där vi förlovade oss inristat :)
jag ocg min sambo har precis beställt våra ringar och valde att ha varandras namn och datum i ringarna.. =)
Jag har namn o datum i. Tycker dock att det är fint att istället ha namnet stansat PÅ ringen o datumet i.
I våra ringar står det "Ad infinitum" och så namnen. Ad infinitum betyder I det oändliga och det är ju vad vi hoppas på :)
Utvändig gravyr, på min står det "till månen" på hans "och tillbaka"
Doris: Gud så vackert!!
Vi har "Amor est vitae essentia" (kärleken är det viktigaste i livet) och vars en detalj som bara betyder något för oss på kanten av ringen. Inuti har vi varandras namn och dag vi förlovade oss, ej datum. Var på midsommarafton 2007. Sen har min numera man fått ingraverat vigseldatum vid senare tillfälle då vi gifte oss. Då fick jag en ny ring.
Vi har bara namn & datum i våra
Vi har namn och datum inristade.
När vi varit förlovade i 20 år så förlovade vi om oss och då skrev vi :
18/7-88 -- 18/7-08 I Evighet.