• Anonym

cancer, sänka....

Hej
    Jag undrar om det finns någon sjukkunnig här?

Måste man ha hög sänka för att bära på cancer?
    Om man har hög sänka pga att man bär på cancer går den då ner tillfälligt om man får penicillin?

Jag undrar lite för jag har en gång varit sjuk i cancer.....nu är jag dålig hela tiden, typ förkylning/vrius/infektion symtom, i nio veckor har det hållt på så här nu och jag är så trött, matt och darrig! För två veckor sedan var jag och lämnade blodpover, innan har de bara sagt att det är virus hela tiden, men då togs blodprover, sänkan var hög (både snabbsänkan och den andra) och det var även något med de vita blodkropparna, om det var för högt värde eller för lågt minns jag inte?

Jag fick penicillin och åt en kur på tio dagar, kände mig bättre ungefär två dagar sedan åkte jag på en ny förkylning igen!
    Nu var jag på återbesök hos läkaren och jag fick lämna nya blodprover, nu var sänkan på 15, så den har ju gått ner en del. Jag är fortfarande matt, trött, skakig!

• Svar på tråden cancer, sänka....
  • krompa

Min farmor hade inte höga värden på sänkan när hon fick sin diagnos.

• Anonym
    krompa skrev 2011-05-05 19:04:25 följande:
    Min farmor hade inte höga värden på sänkan när hon fick sin diagnos.
    Okey, vad för cancer är det hon har/hade?

Jag minns att min läkare jag hade då jag var sjuk sade när jag var på en efterkontroll, man ska inte förlita sig på blodprover utan på HUR man mår!!!
  • Anonym
    krompa skrev 2011-05-05 20:14:22 följande:
    Hon hade lungcancer.
    var inga blodprover dåliga? Vad hade hon för symtom?
  • sorrelina

Vad har du haft för cancer tidigare?

• Anonym

Jag hade hodgkins lymfom

Svar på tråden cancer, sänka....