• lillalexiia

Känner mig inte gravid.

I dag är jag i vecka 13 (12+4) och ja känner mig inte gravid.

Jag har gjort två tester var av den första visa ganska så ljust/tunt streck medans den andra visa klart å tydligt att jag är gravid. När ja sitter här och läser om alla som är gravida att dom har si så många symtomer osv börjar ja undra, är det bara jag som INTE har några symtomer på att vara gravid?

Visst, tuttarna har blivit enorma å igår fick ja "punka" på min favorit bh, bygeln gick av Obestämd Sen har ja visseligen gått upp 7 kilo Förvånad och är väldigt trött. Det är de enda som har hänt med mig. Jag har aldrig mått illa, kännt mig yr eller svimmat. 

Så ja undrar är det nån mer som har det som jag? Skulle vara kul å veta. 

• Svar på tråden Känner mig inte gravid.
  • LovleyMamma

Jag har läst om sk spökveckor då man inte känner några symtom alls. 
    Så du behöver inte vara orolig.

Själv har jag ömma bröstvårtor, konstant trött hela tiden och ett humör som inte är att leka med. Så jag skulle gärna byta med dig hihi.  

• Plommonet

Hej! Jag hade inte heller nå graviditetsymtom från början, förutom växande bröst. Nu är jag i vecka 33, förstod inte riktigt att jag var gravid förrän efter ultraljudet i v 18 :)

• lillalexiia
    Plommonet skrev 2011-05-05 17:40:04 följande:
    Hej! Jag hade inte heller nå graviditetsymtom från början, förutom växande bröst. Nu är jag i vecka 33, förstod inte riktigt att jag var gravid förrän efter ultraljudet i v 18 :)
    Är det jag är så rädd för, jag har fått tre missfall innan och ja vill könna mig gravid, ja vill värkligen veta och känna att denna lilla som bor där inne finns. Enligt hemtester så är ja jättegravid (ja lovar, test sträcket va starkare än kontroll sträcket). Jag längtar enormt mycket efter UL för ja vill värklien SE att det bor nån där inne. Är trist att inte "känna" sig gravid då alla pratar om symtomer hit å dit.
  • lillalexiia
    LovleyMamma skrev 2011-05-05 17:38:24 följande:
    Jag har läst om sk spökveckor då man inte känner några symtom alls. 
    Så du behöver inte vara orolig.

Själv har jag ömma bröstvårtor, konstant trött hela tiden och ett humör som inte är att leka med. Så jag skulle gärna byta med dig hihi.  
    Spökveckor, detta har vart sen ja kolla mig. Min mens va sen, men ja har oregelbunden men ja kännde att de va nått som inte stämde, gjorde testet å de va ganska så ljust, vänta några dagar å gjorde ett till som va jätte possetivt. Så ja har inte kännt att jag är gravid alls på 12 veckor. 

Jag vill ocå ha en massa symtomer som kan bekräfta det där sträcket på testet Skrikandes 
  • HannaMagnusson

Håller med #1, du behöver inte va orolig Men du kan väl känna en liten knut/boll nedanför navlen??????

• axdal

Jag kände inte att jag var gravid med första förens jag var i v28 då sa det pang och jag fick foglossning så jag kunde inte gå..
    Och då ångrade jag att jag sa att jag ville känna mig gravid.. Så var glad så länge du slipper.. :)

• AnnaS83

Jag hade inte heller symptom i början, mer än tröttheten. Jag har inte ens gått upp i vikt. Är nu i v. 22, och det var först för 2-3 veckor sen som jag började känna av det på riktigt, eftersom magen börjat växa nu. Jag bävade inför ultraljudet eftersom jag inte känt av något, men allt var som det skulle så nu har jag slutat noja. Glad

• lillalexiia
    HannaMagnusson skrev 2011-05-05 17:51:55 följande:
    Håller med #1, du behöver inte va orolig Men du kan väl känna en liten knut/boll nedanför navlen??????
    Jag är en väldigt stor kvinna, så ja har inte fått mage än då ja redan såg ut som 7 månaden (typ) innan jag blev gravid. Så det enda som bevisar att ja är gravid är hemtesterna, punka på bh å e mega trött.
  • clembke

När jag väntade mitt andra barn hade jag inga symptomer alls. Inga ömma bröst, inget illamående, ingen "mensvärk" inget ingenting. Gjorde 4 tester, varav det ena va hos BM vid inskrivningen, alla va ett klart plus på. I v 12 kände jag mig fortfarande inte gravid utan ringde till BM igen o sa som det va. Hon bad mig att ringa KK o be om att få ett VUL, mest för att lugna mig. Ringde o fick en tid 2 dagar senare. Vi åkte dit o visst slog det ett fint litet hjärta därinne.
    Idag springer det omkring en liten kille på 13 mån o jag är glad för att jag hade en smidig graviditet, speciellt då det bara skiljer 16 mån mellan mina pojkar.
    Hade inga problem alls, inget illamående, inga ömma bröst osv under hela grav. I slutet kunde jag känna av lite lite foglossning vid vissa rörelser men det va marginellt så det va knappt nåt att onda om.

Lycka till!!!

• lillalexiia
    axdal skrev 2011-05-05 17:53:54 följande:
    Jag kände inte att jag var gravid med första förens jag var i v28 då sa det pang och jag fick foglossning så jag kunde inte gå..
    Och då ångrade jag att jag sa att jag ville känna mig gravid.. Så var glad så länge du slipper.. :)
    aaa, foglossningar, ja mer rädd för dom än för förlossningen Skäms 
    Jag vill bara känna mig lite gravid, kunna fyllai dom där listrona på symtomer osv. Lite trist men ja hoppas ja känner mig mera gravid lägre fram. 
  • lillalexiia
    AnnaS83 skrev 2011-05-05 17:55:52 följande:
    Jag hade inte heller symptom i början, mer än tröttheten. Jag har inte ens gått upp i vikt. Är nu i v. 22, och det var först för 2-3 veckor sen som jag började känna av det på riktigt, eftersom magen börjat växa nu. Jag bävade inför ultraljudet eftersom jag inte känt av något, men allt var som det skulle så nu har jag slutat noja. Glad
    Jag har fått en tid för UL och va på inskrivning igår, jag gjorde även ett test där och visst va det två små sträck på stickan. Ja kan få göra ett VUL men  då måste ja fixa det själv, åka till en annan stad och ja har ingen bil. HATAR att åka buss osv. Så ja får snällt vänta, Om ja orkar. Jag är oxå väldigt tjock så det kommer nog ta tid innan ja får mage oxå. *suck* vill känna mig lite gravid i alla fall.
  • lillalexiia
    clembke skrev 2011-05-05 17:58:44 följande:
    När jag väntade mitt andra barn hade jag inga symptomer alls. Inga ömma bröst, inget illamående, ingen "mensvärk" inget ingenting. Gjorde 4 tester, varav det ena va hos BM vid inskrivningen, alla va ett klart plus på. I v 12 kände jag mig fortfarande inte gravid utan ringde till BM igen o sa som det va. Hon bad mig att ringa KK o be om att få ett VUL, mest för att lugna mig. Ringde o fick en tid 2 dagar senare. Vi åkte dit o visst slog det ett fint litet hjärta därinne.
    Idag springer det omkring en liten kille på 13 mån o jag är glad för att jag hade en smidig graviditet, speciellt då det bara skiljer 16 mån mellan mina pojkar.
    Hade inga problem alls, inget illamående, inga ömma bröst osv under hela grav. I slutet kunde jag känna av lite lite foglossning vid vissa rörelser men det va marginellt så det va knappt nåt att onda om.

Lycka till!!!
    Men känndes det inte trist att inte känna sig gravid? Detta är mitt första barn och ja nojar mig lite extra då ja har haft tre missfall tidigare. 
  • clembke
    lillalexiia skrev 2011-05-05 18:04:06 följande:
    Men känndes det inte trist att inte känna sig gravid? Detta är mitt första barn och ja nojar mig lite extra då ja har haft tre missfall tidigare. 
    Jovisst önskade man att åtminstone kände nånting. Men jag fick vackert sitta o vänta på magen ist o då börjar man ju känna sig lite grav iaf. Sen när sparkarna o det kom så kände man sig ju grav. O jag saknade det lilla illamåendet jag hade när jag väntade ettan.
    Hade en otroligt smidig grav med ettan oxå så trodde inte att 2:sn skulle bli lika smidig o absolut inte att det skulle bli smidigare. Mådde bra hela tiden. Men naturligtvis vill man känna lite ömma bröst eller lite illamående.

Jag förstår dig att du blir lite orolig o så när du har 3 mf i bagaget. Det har jag ju lyckligtvis inte haft. Men vill dom inte ta några extra UL då du har haft 3 st? Ha lite extra koll menar jag??
  • AnnaS83
    lillalexiia skrev 2011-05-05 18:03:15 följande:
    Jag har fått en tid för UL och va på inskrivning igår, jag gjorde även ett test där och visst va det två små sträck på stickan. Ja kan få göra ett VUL men  då måste ja fixa det själv, åka till en annan stad och ja har ingen bil. HATAR att åka buss osv. Så ja får snällt vänta, Om ja orkar. Jag är oxå väldigt tjock så det kommer nog ta tid innan ja får mage oxå. *suck* vill känna mig lite gravid i alla fall.
    Jag är också överviktig, och det är väl därför jag inte gått upp i vikt, har faktiskt gått ner några kilo i vikt, men magen syns bra ändå. Kilona flyttar på sig så att säga.
  • Annelie 76

Jag känner mig inte heller särskilt gravid. Var illamående några veckor i början, har ont i brösten men inte förrän nu börjar det kännas nåt i magen (den tar emot när jag går i trappor och sätter mig i bilen). Var kraftig innan men har nog gått upp lite. Är i vecka 19, gjorde UL idag och allt är ok. Var lite orolig eftersom jag som sagt inte kännt mig särskilt gravid.

• Mejamus

Var glad att du inte har så mkt symptom tycker jag! Flört
    Med mitt första barn mådde jag ap-illa i 22 veckor, kräktes aldrig mådde bara konstant illa, t.o.m i sömnen. Hade för övrigt varenda jobbigt symptom man kunde tänka sej.
    Med mitt andra barn hade jag inga symptom, lite ömma bröst kring BIM men inget illamående eller nåt. Var självklart jätteorolig och gjorde tidigt VUL och där fanns ett litet pyre med tickande hjärta. Fick en frisk dotter.
    Den här gången har jag mått illa till och från men nu, i v 15+4 är illamåendet helt borta. Foglossning från helvetet, typ.

Alla graviditeter kan verkligen vara olika. Man ska inte jämföra och undra vad som är normalt. Jag väljer hellre fri från illamående än illamående i 22 v om jag kunde Drömmer

• lillalexiia

Jag vill inte ha mycket symtom utan bara lite, vill käna mig gravid. Jag vet att ja ska vara glad över att ja inte har symtom alls men ändå känner mig avensjuk på att många andra känner si å så. Jag gissar att dom som har en massa symtomer önskar att dom slapp det.

Men det va skönt i alla fall att det fanns fler än mig som inte har symtom eler väldigt lite. Det dämpa min oro en hel del.

• Mejamus
    lillalexiia skrev 2011-05-06 15:25:13 följande:
    Jag vill inte ha mycket symtom utan bara lite, vill käna mig gravid. Jag vet att ja ska vara glad över att ja inte har symtom alls men ändå känner mig avensjuk på att många andra känner si å så. Jag gissar att dom som har en massa symtomer önskar att dom slapp det.

Men det va skönt i alla fall att det fanns fler än mig som inte har symtom eler väldigt lite. Det dämpa min oro en hel del.
    Klart du vill. Jag vet ju precis hur det är, betala 260kr för att göra tidigt VUL bara för att lugna mej själv. Så jag förstår att det inte är lätt att slappna av. Hoppas du står ut till ULet :)
  • lillalexiia
    Mejamus skrev 2011-05-06 19:04:32 följande:
    Klart du vill. Jag vet ju precis hur det är, betala 260kr för att göra tidigt VUL bara för att lugna mej själv. Så jag förstår att det inte är lätt att slappna av. Hoppas du står ut till ULet :)
    Just nu finns det inga planer på att göra ett VUL då det är en annan stad, jag HATAR att åka buss, jag har ingen aning VEM ja ska ringa eller va det kostar. Sen har ja gjort ett gäng VUL tidigare vid missfall å cystor och ja HATAR den där staven dom stoppar upp. SÅ ja får snällt vänta till den 8 juni. Hoppas det är ett friskt hjärta som ticka då blir det den bästa födelsedags present ja kan tänka mig ( fyller visseligen 11 dagar efter men va spela de för roll, är va i det blå i mins två veckor efteråt)
Svar på tråden Känner mig inte gravid.