• Anonym

Fråga ang minipiller (Cerazette)

Jag har en fråga ang Cerazette. Började äta dessa efter att min dotter föddes för ca ett år sedan och det fungerade hur bra som helst. Åt dem nästan ett år och hade under den tiden inte någon blödning. Så för ett tag sedan sålde de slut på mitt apotek och jag blev utan tabletter. Fick tag på dem efter en månad, väntade på nästa mens och började med dem igen på mensens första dag.

Nu har jag ätit dem i tre veckor och jag småblöder fortfarande. De fungerade så bra sist jag åt dem, betyder dessa småblödningar då att det är något annat som är fel eller kan det fortfarande komma av tabletterna? Ska jag fortsätta med tabletterna och bara hoppas att blödningarna slutar snart?

Tack för hjälpen.

• Svar på tråden Fråga ang minipiller (Cerazette)
  • Jenny Barnmorska

Hej!

Jag tycker att du ska ta ett graviditetstest. Om du inte är gravid så beror blödningarna troligen på att kroppen är lite i olag efter att du varit utan tabletter ett tag. Det kan ta några månader innan det rättar till sig igen.

Mvh Jenny

• Anonym

Tack för ditt svar. Ska köpa hem ett graviditetstest. Är blödningar tecken på graviditet? Finns det något jag kan göra för att skynda på att kroppen kommer i fas med tabletterna igen (tänkte eftersom de fungerade så bra förut)? Är så trött på att småblöda hela tiden.

Tack för din hjälp

• Jenny Barnmorska

En graviditet kan ställa till med alla möjliga olika former av blödningstrassel så jag råder alla som har olaga blödningar att ta ett graviditetstest. Oftast är det ju inget , men dom gångerna det är något är det dumt att missa det.

Det finns inte mycket du kan göra för att kroppen ska komma i fas igen utan det är bara att härda ut.

Svar på tråden Fråga ang minipiller (Cerazette)