Min man är väldigt svarsjuk men
Vi har varit ihop i 2 år,vi gifte oss i år o fick barn ihop som är 3 månader och min man är underbar på alla sätt,
skötsam,jobbar,hjälper till hemma mm men... hans svartsjuka och hans kontrollbehov är väldigt jobbig!!
I början när vi träffades så var den värst men vi pratade om det jag fick reda på då att hans förra ex har varit otrogna mot han och hans självförtroende är väldigt dåligt och det va ju förståeligt så jag tog ju hänsyn till det med tanke på att vi inte hade varit ihop så länge då.
Han säger att han litar på mig men fattar inte då varför han beter sig som han inte gör det?? det är ju inte bara jag som har märkt att han är såhär....
Tex om jag går till en kompis,så säger jag att jag känner för att gå iväg själv en sväng o träffa kompisen,då blir han sur o konstig!!
inte nog med det,när jag väl har kommit hem så frågar han helt normalt först om det va trevligt,om vi prata om nått speciellt och jag svarar, nej det va inget speciellt vi pratade om.
sen efter en stund börjar hans utfrågning:pratade ni inte om nått intressant? pratade ni något om mig el oss? mm
Jag blir tokig på han när han beter sig så för jag älskar han så mycket o vi har det jättebra på alla sätt och vis ...det är just detta som är problemet!!
vet inte hur ofta jag blivit vansinnig på han o sagt att han får lägga av o bete sig så.
Jag vill inte gå ifrån han utan jag vill kämpa oss igenom detta men går det inte så måste jag lämna han,för jag kan inte leva såhär hur länge som helst till!
jag sagt till han att han kan få en tid hos en psykolog och prata om det men han vill inte sitta o prata med nån okänd.
vad ska jag göra???