• Bione

Göra en logga i Photoshop?!

Hej!

Jag är precis i startgroparna för att fixa min alldeles egna hemsida =) Tanken är att jag där ska få chansen att visa upp mina tavlor. Nu inser jag att jag saknar en fin och lämplig logga. Jag har förstått att man kan göra en i photoshop, men jag kan ingenting om photoshop alls!

Finns det någon vänlig själ som tycker om att fixa och trixa och som har tid över att hjälpa mig med detta? Vore så oändligt tacksam!

Jag vill ha hjärta(n) i någon form. Det första som slår mig är två hjärtan på något vis sammanflätade med varandra. Men jag är öppen för förslag.

Ord som beskriver mina tavlor är: romantik, budskap, vitt (färgen alltså), glädje, hopp och betydelsefulla.

Låt inspirationen flöda!!

Det skulle hjälpa mig otroligt myket om någon ville ta sig an detta projekt =)

• Svar på tråden Göra en logga i Photoshop?!
  • LandB

Min man är super duktig med photoshop, men han tar betalt, det du vill ha tror jag ligger på ungefär 200 kr, inte mer än så iallafall..
    Om det känns intressant så kan du skicka ett meddelande till mig!
    Ha en trevlig kväll! :)

• vitruviandude

Photoshop är ju egentligen menat att användas till manipulation/redigering/retuschering av redan existerande bilder. Ska man skapa nytt material (en logotype t.ex.) så är det kanske bäst om man använder ett program som är avsett för vektorillustration som Adobe Illustrator (kostar pengar) eller Inkscape (gratis). Sedan är det ju alltid bra om den logotype du tänker använda är personlig och om du nu redan är konstnärligt lagd så föreslår jag att du själv skissar på ett papper hur du vill att loggan ska se ut, skannar in bilden och sedan vektoriserar den i Inkscape. Exempel:
    ">

• Fracklands

Varför inte använda en egengjord bild som logga? Måste det vara så traditionellt "uppfunnet".

Svar på tråden Göra en logga i Photoshop?!