deltidsanställd i butik, schema och lagar??
I vår butik har vi fått en ny butikschef nyligen. Hon verkar inte ha nån bra koll på hur man lägger scheman och hur timmarna läggs ut. Vi har ett rullande schema på fyra veckor som går, vi har v1 v2 v3 v4, efter v4 kommer v1 igen och det går runt så hela tiden. Jag har kontrakt på 22 h/ helgfri vecka, snittet under dessa fyra veckor måste motsvara 22 h /v. Under maj månad har hon plockat bort timmar här och där och i snitt hamnar jag på ungefär 20 t/v.Obs vi har inga röda dagar i maj därför har jag rätt att jobba mina 22h/v. Jag försöker att tala om för henne att hon gör fel men hon påstår att hon gör rätt. Har jobbat på samma arbetsplats i sex år så man har lärt sig ett och annat. Hon har tagit detta i sin tur med sin chef som också påstår att det är rätt. Jag är 100 % säker att jag har rätt men jag når inte till dom. Det intressanta med det hela är att hon har gjort ett korrekt rullande schema på alla andra på vår arbetsplats men på mig har det plockats bort timmar här och där.Hon säger att jag har fått mina timmar!! hahaha Det här är helt otroligt, kan inte förstå att det händer!! Som tur är så är jag medlem i facket så det får bli ett sånt ärende, kanske DO också, behandlar man en gravid kvinna så här??!!!
När det här är löst förväntar jag mig en ursäkt!!
Nån annan som varit i liknande situation förut??